torsdag den 17. juli 2014

Ferie i Danmark og hjemme i haven igen.

Det er nok ikke specielt overraskende at jeg har været lidt på tur med min familie, vi var ude og se lidt på smukke Danmark sammen med min søde svigerfamilie. 

Fra lidt uden for Skive, på vej mod Fårup sommerland




Fra min svigerindes skønne nedlagte landsted ved Randers, smukt område.. lidt sandet jord.




Der var salamandere i krattet.


Mini traktor tur. 
En meget glad ældste søn, der fik lov at køre.


Dejlig aftentur på markvejene.


Vi lavede en bålplads i haven og hyggede med snobrød til natten faldt på.
Ret heldigt at alle materialer bare var der :)


Så solen gå ned.



buket fra grøftekanten.


Der er stor himmel så snart man træder ud af huset.

Et dejligt sted de har der, vi var meget glade for vi måtte dele det med dem lidt :)


Der var vilde dyr  på land og i vand i Randers regnskov.


og kæmpe store potteplanter.





Hjemme igen blomstrede Aloha for første gang i haven.
Ret fin med gyldenris bagved og montbresia foran.


En lilje jeg fandt mikroskopiske små løg af i en potte da jeg flyttede ind. Den dufter skønt og er egentligt ret fin med sin abrikos farve. 

Jeg tror måske min far har sat et løg i krukken som er gået til, men som har lavet små løg på overlevende skæl. 


Denne som blev købt som Bonbini, men er det ikke, dog stadigvæk en meget, meget skøn blomst, der dufter så det kan mærkes i hele forhaven.


De blomsterkasser jeg plantede til med massere af hjemmeformerede/ såede og skralde blomstersalgs blomster, der var helt grønne da jeg tog afsted, begynder så småt at få farve.


Jeg ved godt de ikke er så fine som hvis jeg var taget ud til gartneren og købt færdige og blomstrende planter istedet for små og halvdøde planter som jeg enten fik forærende eller gav en fem krone for, men jeg glæder mig så meget over alt der lykkes og hver ting der blomstre, og det var meget billigt hvilket er godt når man er på SU :)


min Aubergine sætter rent faktisk frugt, noget jeg bestemt ikke forventede, jeg køber den mest pga. de meget smukke lilla blomster.
Man glemmer hvor hurtigt alt vokser i et drivhus når man ikke har et.. jeg elsker hvert minut af det.


....Nå den fugt kan nå at falde af eller blive ædt af dyr mange gange endnu, men hvis ikke, så skal der laves mousaka.


Daglilje/ liljebedet i røde farver er i fuld gang nu.

De sjove morgenfruer er også sprunget ud. De er fine.
 Den hedder triangle flashback.


Der er heldigvis humlebier i haven.. når der nu ikke re ret mange bier eller sommerfugle, på trods af jeg virkeligt planter for at trække dem til.


Hav en rigtig dejlig sómmer derude :)

Jeg skal ud og finde ud af om de akrylnegle jeg fik lavet, de kan holde til så meget de lover.. for normalt kan kunstige negle ikke holde til de ting jeg udsætter dem for i haven.



 Kærlig Hilsen 

Marianne



8 kommentarer:

  1. Nej røde negle i haven er nok ikke lige sagen :)
    Hvor må du have nydt din tur ud på landet, hvor du kunne nyde landskabet og komme lidt væk fra byen. Dejligt at I kunne besøge familien.
    Godt du har fået drivhus igen, det har du da rigtig gavn af.
    Nå ja og skønne liljer. Fint du fik fat i billige planter, du kan jo få dem til at gro, så du kan glæde dig over dem nu.
    Dine morgenfruer er fine men specielle.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tager en morgenfrue med til dig hvis jeg husker det :) de er sjove.
      og jeg nød at være på landet hvor verden er stor og smuk .

      kh
      Marianne

      Slet
  2. Lidt uden for Skive - så har været på min egn, sådan cirka. Det ser ud, som I har haft en rigtig hyggelig familieferie. Måske skulle jeg prøve at overtale min drivhusbestyrer til at forsøge sig med aubergine.

    SvarSlet
    Svar
    1. det var en dejlig hyggeferie, jeg nød det. landskaber er flot oppe ved jer, ikke så fladt som ved Fredericia og med massere af læhegn og sjove steder :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    Dejligt med lidt ferie - det ser ud til at have været rigtig godt for alle!
    Din gyldne lilje kunne da godt minde om African Queen?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. ja du har ret,,.. måske det er den, min far ville nok have faldet for det navn, han elskede både bog og film af samme navn :) tak for hjælpen :)
      det var en dejlig ferie :) jeg nød stilheden.

      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne
    Der ser ud til at I har haft en dejlig tur. Det er skønt at komme lidt på landet. De smukke solnedgange oplever vi jo ikke på samme måde mår vi bor i byen. Billigblomster ryger også i kurven hos mig det kræver jo bare lidt tålmodighed men så er glæden jo det større når det lykkedes. Det ser godt ud hos dig. Flotte røde negle. Fine negle og havearbejde er sjældent en god kombination.
    Her er det sidste arbejdsdag inden ferie :-)))
    Dejlig sommerdag til dig
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor dejlig du også får ferie nu :) så kan du også få luft under vingerne :)
      Kh
      Marianne

      Slet