onsdag den 2. april 2014

ved ikke rigtigt hvad jeg skal tænke... ( advarsel whiiine post)

Jeg stod lige og talte med vores bagved genbo, som er ved at lave et større omlægnings projekt i haven og jeg er nysgerrig.
 De er egentligt rigtigt søde mennesker, men:
De snakker om at købe et stykke af den jord af kommunens bag vores have og lave om til en parkeringsplads, samt fælde alle de høje træer. 


Det betyder at den her sti som ender i skoven, vil ende i en parkeringsplads,....

Jeg finder mig selv desperart overvejende om jeg ikke kan skaffe penge til at købe jorden selv, så de ikke kan gøre det, og samtidigt resignere for min mand er syg og har mistet sit job og jeg er på SU.


 Samtidigt føler jeg mig virkelig dum bare fordi jeg kan blive så jeg får helt ondt i hovedet af at tænke på min have bliver totalt domineret af den grå klods på den ene side og nu måske af en parkeringsplads på den anden. 
Det burde virkeligt ikke gå mig sådan på, men det gør det.. meget.
istedet for smukke træer ville der komme beton støttemur og en parkeringsplads eller et plankeværk.. 


Jeg kan intet gøre.
Eller kan jeg .. hmm...vi har brugt det i langt over 20 år som legeplads, hulebyggested og til kompostbunken.
Det var der jeg sneg ramsløg ind i haven imod min fars vidende (det var før de blev moderne, jeg fandt dem bare SÅ smukke når de blomstrede, han syntes de stank). 
Min søster og jeg havde krig imod en selvsået bjørneklo ( fantastisk fjende når man leger indianer og ingen vil være den der taber og det var et godt formål, de gik ud til sidst). stedet vi byggede en hemmelig træhule i træ etager og lavede klubkald og udviklede hemmelige hilsner til at identificere klubmedlemmer.


Mine gør det samme med deres fætre og venner, laver buer og pil og skyder imellem træerne hvor de ikke kan ramme nogen, hænger i træerne med hovedet ned ad, bygger huler af paller, forsøger at lave gynger og hemmelige gemmesteder. De elsker det lille stykke skov.

Håber du får en dejlig dag, uden stress :)

 kærlig hilsen
Marianne

Som nu vil prøve gevaldigt at tage sig sammen.. for det er ikke mit, men det føles som mit, for vi har altid brugt det, lige siden mine forældre flyttede ind i 1979.

22 kommentarer:

  1. Uha Marianne
    Alle de minder der er ved den skov, jeg kan godt forstå, du er ked af det. Lad os håbe, at kommunen siger nej. Har du prøvet at fortælle bagved genboen, hvor meget den skov betyder for dig og dine.
    God bedring til din mand.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke det hjælper at snakke med dem, for de bor til leje, Huset er et eller andet advokatfirmas.
      Tak, :) jeg håber snart han bliver helt rask igen, indtil videre er det det samme, men de siger at det forhåbentligt ser bedre ud omkring august de kloge :)

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Åh, sikken et dilemma. Det gør ondt når man taler om at rydde et stykke skov på denne måde og så endda et stykke, du har haft så mange oplevelser i. Jeg synes også du skulle tale med bagboen om det og fortælle din historie. Krydser fingre, og god bedring med din mand.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak.. jeg håber på det bedste :) Måske sker der et mirakel og de ombestemmer sig.
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    De søde mennesker vil da kunne forstå dette. måske du ikke fik fortalt det helt godt nok?
    Og så er reglerne - skal der ikke høring og lokalplaner til sådan noget?
    Måske man kunne lave en stor samlet plan som også indeholdt en nedrivning af denne her betonklods? Så blev der jo nok mulighed for parkering på vejen :)

    en dejlig aften herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror nu ikke de rigtigt mange søde mennesker som bor i beton klodsen har lyst til deres forøvrigt pæne hjem bliver revet ned.. og den giver jo læ og varme. Den er bare ikke det pæneste byggeri i verden, men det er jo ikke beboernes skyld.

      Jeg ved ikke hvad der sker. jeg må bare vente og se. Og undersøge ting.

      KH
      Marianne

      Slet
  4. Av min arm... det gør mig ondt ;( Men du skal vide jeg igen fik smilet frem da jeg læste din minder fra den lille skov :D Og dem kan ingen tage fra jer.
    Ja I må følge med i om I har mulighed for at gøre indsigelser mod købet.
    Og kan I ikke det så sæt et mindste krav om at køber skal opsætte et ordenligt holdbart hegn så I ikke skal se på parkeringspladsen. Så kan I lade en masse grønt og blomster kravle op ad hegnet :D
    Krydser finger for jer - både at din mand bliver rask og at skoven for lov at blive :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja et hegn må man vel kunne forlange eller noget hæk halløj.. for de snakkede om betonmurer og planering og jeg ved ikke hvad.

      Tak for dine gode ønsker :)
      KH
      Marianne

      Slet
  5. Hvad tænker de dog på en parkerings plads istedet for en lille grøn oase. I må da kunne gøre indsigelse mod det. Det vil da ødelægge meget for jer ikke kun minderne. Håber at kommunen besinder sig.
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg håber også de ikke vil sælge til dem.
      jeg må vente og se.
      KH
      Marianne

      Slet
  6. fan'me surt.... Hvis jeg var dig ville jeg tage en lille snak med kommunen om evt. at "overtage" skoven bagved - uanset hvad "prisen" ville være. Du kan nok lokke kommunen med at DU overtager vedligeholdelse af dette område - og dermed sparer de vedligeholdelse-penge.
    Ellers prøv at kontakte ejerne af bygningen - og få en go' dialog / evt. løsning i begge kan leve med :)
    - jeg føler med dig ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. det er pænt af dig.. venter og ser hvad der sker.
      KH
      Marianne

      Slet
  7. Forstår godt du er bekymret, når de vil fælde de træer og lave en pakeringsplads. Det vil ændre haven radikalt. Tænkte om du kunne plante nogle nye træer for enden af jeres grund. Altså der hvor de fælder de andre, så de med tiden kunne vokse og skygge for en evt. parkeringsplads. Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det var en god ide hvis det sker, men håber stadigvæk der ikke sker noget..
      KH
      Marianne

      Slet
  8. Kære Marianne
    Jeg kan godt forstå, at du er rystet. Jeg kender godt , det der med at man føler ,
    man ejer noget fordi man har haft glæde af det- sådan er det med skoven ved sidenaf mig. Prøv om du kan få noget positvt ud af det.- kan du bruge muren
    til nogle planter. I øvrigt nogle skønne, frodige billeder, du viser.
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg finder nok på noget, men håber stadigvæk det ikke sker.
      KH
      Marianne

      Slet
  9. Forstår fuldt ud, at det fylder meget med den handel !
    Der må da kunne gøres indsigelse, men om det hjælper ved jeg ikke. Håber virkelig der kommer en fornuftig løsning, som alle kan leve med.
    God bedring med manden.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg ved ikke om handlen sker endnu, kun at naboen snakker om det.
      KH
      Marianne

      Slet
  10. Åhh nej...

    Det vil de vel ikke - plante- og mindemord *snøft*...
    Det er slemt nok at min snegl var så rådden at den var nødt til at lade livet - men at fjerne hele området for træer...
    Og hvordan vil de for resten få deres biler derom uden at omdanne hele deres have til indkørsel?

    Suk - der sker lidt for mange sære ting i det område for tiden *suk* først græsk-ficeringen af en nydelig art-deco bolig og nu dette...

    tsk tsk tsk...

    Prøv at tage en snak med kommunen og se hvor du står...
    Fik mor for resten set på det med den "legeplads"?

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror nok mor har kontaktet kommunen, men ved ikke hvad der er sket..
      de vil køre ind langs huset og parkere.. fatter ikke helt hvorfor, de kan vel bare fjerne deres temmeligt grimme forhave og parkere der.. det ville jeg gøre og så lave hyggehave bagved. men de har væltet alt og smidt granitskærver. der skal dog vist stå noget bord bænke halløj. sten, græs , sten græs, sten græs...
      Knus

      Slet
    2. Suk en øv-have (Du har ret - jeg ville også have valgt vælte forhaven i stedet, så man kan være lidt i fred i baghaven i stedet)

      Slet
    3. jeg snakkede med en derovre fra igår, han syntes det er en rædsom have fordi den er så bakket.. jeg syntes det er en unik mulighed for at skabe noget fantastisk og anderledes.. det er altså nogengange lidt sjovt som folk kan se forskelligt på den samme ting :)

      Knus
      Marianne

      Slet