lørdag den 14. september 2013

travl weekend...


Det har været en travl weekend indtil videre. 
Fredag var vi i Legoland allesammen, vi skulle fejre at min lillesøster har fået sit svendebrev som cykelsmed.
Jeg overvejede at lade hende lave eftersyn på alle vores cykler, (jeg er slem)... men det virkede bare lidt sjovere at tage på tour ud i det blå.. lige til legoklodse land.

Legoland har nogle skønne detaljer. 
 Jeg var ret vild med det her hjørne i kanten af piratland.
Den bænk må godt bo hos mig, men jeg har på fornemmelsen min pung skriger neeeeej. 


Der er de vildeste store agaver, kaktuser og sukkulenter i western byen. Min søn var ret fasineret, også af bænken lavet af et vognhjul.


 Han er meget glad for den skilpaddebamse han vandt ved at fange små skibe med en stang.




Cannaen med stribede blader er også fin.. nok ikke hjemme ved mig lige nu, men måske. Jeg kan i alle tilfælde godt lide den.



Se lige den fine store plante på kanten af søen.. suk.. jeg elsker den plante.. engang, måske...


Det er faktisk rigtigt fint med de høje græsser og formklippede buske og træer imellem de små legohuse.




Jeg er ret glad for jeg ikke skal have togskinner eller mono rail bane i min have dog.


Dejlig detajle med de trærødder i vandkanten.


Idag har også været travl, men lidt trist.
 Jeg havde lovet at lave kistepynt til en person som har været i mine forældres omgangskreds lige så længe jeg kan huske. 
En god og omsorgsfuld mand.  
Jeg var glad for at kunne hjælpe hans hustru med blomsterne.


Jeg glemte at tage et billede af blomsterne herhjemme. Så det er ikke så godt, for jeg havde ikke lyst til at lage paparazzia.
Det var en smuk begravelse med dejlige taler og smuk musik, men jeg bliver altid så træt efter en begravelser, der er så mange følelser involveret.

Jeg kan godt forstå at blomster er blevet så stor en del af begravelses ceremonien. Der er noget smukt og livsbekræftende ved dem. 
Blomster er godt.

Kærlig hilsen 
Marianne

10 kommentarer:

  1. Dejlig tur til Legoland, det er mange år siden, jeg har været der. Ja det andet er lidt mere trist og giver altid ekstra tanker.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. det var hyggeligt i legoland. og dejligt at lave noget med børnene.
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Det er mange år siden jeg har været i Legoland. Det var fint med et lille gensyn :-) Ja, begravelser er aldrig nemme! Men det var da godt at du kunne bidrage med den smukke blomsterpynt.

    SvarSlet
    Svar
    1. du skulle tage nogen med og smutte i legoland, det er rigtigt hyggeligt :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Måske skulle man overveje en tur til Legoland til næste sommer. Hvis der både er noget til den lille og den store, kan det lidt bedre retfærdiggøres.

    Fin bårebuket. Ja, man kan næsten ikke forestille sig en begravelse uden blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Legoland er rigtigt hyggeligt, og man kan næsten altid få fribiletter til børn under 12. meget tit tegn din billet eller andet.

      Slet
  4. Selvom jeg bor tæt på Legoland, er det flere år siden jeg sidst har været der. Jeg har dog altid brugt meget tid på at se på beplantningen, når jeg har været der. Det er en park selvfølgelig med forlystelser, men der er så meget grønt rundt omkring, at havedelen i sig selv, er et besøg værd :-)
    Træer, buske, græsser, stauder, forårsløgplanter og senere sommerblomster står smukt langs stierne og ved de forskellige områder med vand. Minibyen, hvor planterne er holdt nede i miniatureudgaver fascinerer mig meget - sikke et arbejde at holde det pænt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. der er rigtigt dejligt, og jeg tror de har skiftet gartner eller noget, for jeg syntes det bliver smukkere for hver gang.
      KH
      Marianne

      Slet
  5. Du bringer minder frem fra dengang, vores børn fik en på opleveren i Legoland. Jeg var sandt at sige ikke særlig opnærksom på beplantningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg syntes også den er blevet flottere med årene :)
      KH
      Marianne

      Slet