torsdag den 27. marts 2014

Tossede æbletræ....

 det tror tydeligtvist det skal til at blomstre.
  Kong Frost du har bare at holde dig væk!!!!!


Jeg kan ikke huske jeg har sat hvide Muscari, men det ser ud til at det har jeg.


Jeg fik en fin gave  idag. Erling havde været i Tantes have og købt den her til mig, den er da skøn. Helleborous, winter moonbeam.
Lige nu står den i en krukke, men jeg skal finde et godt sted til den. 



Den har også et smukt løv.


Jeg fik en masse små te a te påskeliljer der var afblomstret af min svigerfar sidste år og de blev sat ude ved vejen.


Hele vejen hen langs hegnet
Lige mange her:


 som her:


Det er meget meget mystisk... hvorfor vrimler de op som gale i den ene side, og i den anden har der knapt nok vist sig en ?
Blomster er underlige engang imellem.


Det her ligner rigtigt meget Echinacea blade.. jeg var henne og kigge og det ser ud til de alle skyder.. jeg er SÅ spændt på om de klare den. Tidligere er de bare gået ud for mig, men jeg har sat dem nye steder sidste år, og indtil videre er det lovende.
Meget glædeligt :) 

Sol sol kom igen, ...så smiler vi :)
 Kærlig hilsen 

Marianne








10 kommentarer:

  1. Håber virkelig ikke, at æbleblomsterne skades af frost.

    Det er et rigtig fint løv, juleroser har. En dejlig gave at få, sådan en helt almindelig torsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg blev rigtig glad for den fine blomst, han gav mig også en stor flot Niger en dag.. jeg er ret heldig :)
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Ja med det gode lune vejr i dagtimerne så tidligt på året øges risikoen desværre for, at nattefrosten svider nogle af de blomster af vi går og glæder os til. Jeg frygter for min magnolie, men det er selvfølgelig værre med et æbletræ, hvor frugthøsten også mistes.
    Håber du får held med dine tete a tete, måske skal du give dem lidt gødning, når blomstringen er ovre, så løgene kan få lidt næring, når de skal samle energi til næste års blomstring.
    Dejligt med en blomstergave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg vil prøve det med gødningen.. men det underlige er de slet ikk er kommet op.. ret sært. det vælter op det ene sted og ingen det andet. og de er sat samme tid

      Dværgmagnoliaerne her blomstre.. jeg håber din klare skærene, for det andet er så synd.
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    Uha ja, det var da absurd tidligt, Og de lover frost i næste uge... i værste fald bliver der færre æbler, det vil da være ærgerligt, men træet får en chance til næste år:)

    Din Muscari ser nærmest lime ud lækkert!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. ja de er lime nu.. men jeg tror den er hvid. jeg kan bare slet ikke huske jeg har sat dem.. hvilket er lidt mystisk, for man skulle tro man ville huske en lime/hvid muscari ikke ?

      jeg håber æbletræeet får lov at blomstre. det er et ret ungt træ, og det er først i år det ser ud til en del af podningerne vil sætte blomster ( der er fem slags på) og børnene elsker bare at kunne plukke et æble til madpakken på vej ud af døren.. det gør jeg egentligt også :)

      en rigtig god aften til dig også
      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne
    Det var en fin gave, Erling har købt til dig, en smuk Helleborus, det var heldigt, du har nok fortjent den :)
    Lad os håbe, at æbleblomsterne klarer det. Jeg har ikke set echinacea endnu, men du er jo tit lidt tidligere på den.
    Kh Lisbeeth

    SvarSlet
    Svar
    1. det er også kun den almindelige echinacea der har foldet blade ud, de andre stikker kun næsen op.. jeg håber ikke der kommer frost og svider dem...

      Jeg blev så glad for den fine blomst :)

      KH
      Marianne

      Slet
  5. Ja hvor heldigt med sådan en fin Helleborus. Den er vel nok flot! Echinacea sådan uden du kan huske det......men det er da også en gave at få.
    Jeg synes også, at nogle af mine små påskeliljer lader vente på sig og er længe om at komme op. Måske er det dem jeg satte sidste år, der er lidt længere om at beslutte sig? Det var ihvertfald min tanke. For de 2-årige er i blomst nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er meget glad for den helleborus, den har sådan et fint farvespil :)

      jeg ved ikke rigtigt med de påskeliljer.. syntes gentligt narcisser er nogle lidt mystiske nogen...

      KH
      Marianne

      Slet