lørdag den 11. marts 2017

hmm... hvad skal jeg vælge...


Min telefon og computer har tilsyneladende slået op efter et langt og givende forhold, de vil i alle tilfælde ikke snakke sammen. (læs: jeg tror overførselskablet er i stykker jeg kan ikke hente filer ned fra tlf.)
Så jeg har langt om længe taget mig sammen og fundet ud af at overfører billeder direkte fra telefonen.
 Jeps.. jeg er ikke teknisk, mere en "nøgen kvinde lære at spinde"type. 



Samme område fra i sommers.
Det ville være ret fint med en rosenbue indgang ved de to hække.




Den nye have har det her ret uheldige hjørne. Der har vist tidligere stået en trampolin oven på et stykke fiberdug. Mit gæt er den har stået der længe, for fiberdugen ligger lidt nede i jorden og der er krybet pænt meget græs henover. 

Der skal ikke stå en trampolin nu. 

Spørgsmålet er, sætter jeg af praktiske grunde drivhus nummer to på pladsen. Der er meget læ, så sandsyneligheden for at det blæser væk er absolut mindst der.
Jeg tror selv det kommer til at se ret kluntet ud, der står allerede et lille lysthus og et drivhus meget tæt på. men det er den mest praktiske løsning. 

eller :


Laver jeg vandsten, buskbumshæk, og rosenhave istedet.. noget der vil være langt mere behageligt at se på fra den lille terrasse foran lysthuset. 


De andet drivhus kan nemlig godt stå her nede ved legehjørnet ved siden af stalden. Der er ikke totalt læ, men der er vand og strøm fra stalden og det er stadigvæk ikke meget udsat for vind. Desuden kan jeg arbejde i drivhuset imens børnene leger, og eventuelt lave en lille have for de små omkring drivhuset som er "deres" 

Det er stadigvæk lidt sjovt at tænke på at børnenes legeområde her, er på størrelse med min gamle have. 
:)



Jeg er ved at prøve at lave en Pilehytte til børnene. Det er ikke lige det jeg har prøvet før, men en gang skal jo være den første. indtil videre har jeg kun fået stukket lidt pinde i jorden, så pt. er der ikke meget hytte over det :)  børnene syntes dog det er vældig spændende, de planlægger alt fra at lege Robinson Crusoe, til eneboer og Snehvide i den. 
Jeg håber bare de pinde beslutter sig at gro, med alle de drømme de har for den hytte. 

Jeg kan mærke det nok bliver den upraktiske løsning med det drivhus... men jeg fortryder det nok, når jeg rende rundt efter polycarbonat sider, der er fløjet sin vej i mørke og stormvejr, eller er nødt til at pakke det hele ind i vitawrap hele vinteren :)

Hav en rigtig dejlig dag.
 kærlig hilsen 
Marianne


4 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Dejligt med planlægning, man kan gå rundt i dagevis og spekulere på, hvor det skal være, og hvor det er mest praktisk osv. men tænk at du har så meget plads nu, det må være herligt. Jeg glæder mig til at se sommerbilleder fra din have. Jeg tror nu nok, at pilen skal slå rødder, det er de ret gode til, så kan børnene lege alle drømmene ud.
    Nå ja og så ville jeg sætte drivhuset det sidste sted og lave rosenhave ved lysthuset, men det er du nok ikke i tvivl om :)det virker nu også mere praktisk med el og strøm lige i nærheden. Sikken en fin tegning du har lavet, bare jeg kunne det.
    God søndag med alle spekulationerne - du kommer lige med i min blogrulle.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth .. ja lokation nummer to er nok det bedste.. naboens store selvbyg står alligevel dernede så helt slemt kan det jo ikke være med vinden :)

      Tak fordi jeg må komme på din blogrulle :)
      Rigtig god søndag
      Kh
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Ja med alle de mange muligheder følger dere også en masse valg:)

    Det ser ud til at det er helt fladt? Jeg ville nok få lavet en høj der med et fantastiskt stenbed. Ja, istedet for de ordinære buskbom! Det ville da være morsomt. Og der ville også give plads til en masse roser. Og en dam ved siden af, der hvor du har taget jorden - hvis du ikke synes at børnene er for små?

    Det lyder godt med at børnene selv får haver!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe .. du har så evigt ret, en dam ville være meget fint der, men som du har gættet så tør jeg ikke endnu. det har været oppe og vende i mit hovedet, specielt fordi jeg gerne vil have et område med mere sumpet jord til at have våd elskende planter i .. massere af iris :) så lige nu bliver det vandstenen og de kedelige buskbum.. jeg kan altid figur klippe dem hvis det bliver helt galt. men skal vi ikke bare vælge at kalde det klassisk lige nu ... ?

      Hav en dejlig søndag.
      Kh
      marianne

      Slet