søndag den 26. januar 2014

Jeg har temmeligt travlt...

Heldigvis letter min mand det hele lidt ved at sørge for jeg har lidt blomster at se på midt i det hele.
Jeg er i praktik lige for tiden og underviser nogle rigtig søde 7 og 9 klasses elever men, det tager meget energi at skulle tænke så meget hihi  :) 
Jeg må dog indrømme jeg ikke rigtigt forstå, nu jeg står midt i praksis, hvad Undervisningsministeriet tænker på når de skære lærenes forberedelsestid så meget ned efter sommerferien. Bare forberedelsen til en tur ud af huset med en seddel til forældre og elever, forberedelse af undervisningsmateriale før og efter turen som er tilpasset turen og elevernes fagniveau, undersøgelse af hvordan man kommer frem og tilbage osv. gør jeg ikke ville have forberedelse til noget af undervisningen i nogen af klasserne resten af ugen og halvdelen af den næste, hvis jeg var på fuldtid. Antorine er tilsyneladende uddannet lærer, men måske var hun en meget doven en af slagsen, som ikke forberedte sig ?  


Appropro doven kontra travlt, så har jeg nok haft for travlt, for nu står det her bjerg i min kælderskakt udenfor og kan ikke komme i jorden pga. frosten. Jeg havde alt for ondt i mit dumme bækken når jeg fik fri, til at få dem plantet eller det var buldrende mørkt. 


i alle tilfælde er der mellem 500 og 1000 løg som ikke er i jorden.
Det var ellers rigtigt sejt at min svigerfar kunne skaffe dem, og de ser fine ud.


Jeg overvejer meget kraftigt at få fat i en masse spande, borer hul i dem, og tø en masse jord op, plante til og smide spandende ned under kælderskakten, indtil frosten går af jorden i foråret. Så kan jeg sætte spandende ned i mine krukker når de skal til at blomstre.


Jeg giver det lige en uge mere.. indtil videre lover de jo snestorm imorgen, men sne ville være meget velkommen fremfor alt den barfrost.. jeg kan meget bedre lide sne så, hvis det altså ikke lige gad at tø længe nok til løgende kunne blive plantet.



Godt nok kan jeg så ikke se disse små gule løfter om at vinteren ikke vare for evigt, hvis de bliver dækket af sne, men jeg ved jo de er der nede under sneen, løftet om liv, varme og vækst.

Pas rigtigt godt på jer.

 kærlig hilsen 
Marianne

8 kommentarer:

  1. Ja det er da godt nok mange løg, du har stående. Jeg tror roligt, du kan gøre alvor af din idé, du kommer nok ikke lige i jorden i løbet af en uges tid, det tror jeg næppe. Lad os håbe at sneen vil lægge sig som en dyne hen over vores sarte planter.
    Held og lykke med løgprojektet og med praktikken.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Lisbeth

      Tak skal du have, jeg vil gøre mit bedste i praktikken.

      vi fik sne idag, og det er godt når det nu skal være :)

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Det lyder, som om du har nok at se til i praktikken - godt at du kan lide jobbet. Det lyder også, som om du har fundet en godt løsning på dit luksusløgproblem.

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe .. mit luksusløg problem :) ja det er vist ret luksus at have så mange. men jeg tror på løgene ikke kun glæder mig, men også mine naboer :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    Jeg har nu god erfaring med at sætte løg sent -eller rettere tidligt:) Jeg har endda plantet ovenpå frost - hvor jeg så kom jorden ovenpå.
    Løg er robuste!
    Nu ser sneen da foriøvrigt ud til at komme!
    Men det vigtigste på langt sigt er vel din praktik! Så jeg tror du har prioriteret helt rigtigt:)

    En dejlig dag herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har tænkt på at sætte ovenpå jorden, men vidste ikke om det kunne lade sig gøre.. jeg har en del jordsække, jeg kan sætte mine " slaver" til at slæbe ind for mig måske.. hvis de vil hjælpe :)

      KH
      Marianne

      Slet
  4. Held og lykke og god arbejdslyst med både løg og praktik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak skal du have :) jeg håber det går altsammen :)
      KH
      Marianne

      Slet