torsdag den 14. august 2014

lilje og farver.


 Den sidste lilje til at blomstre i haven.  den er ret fin, jeg hygger mig med de bagudvendte kronblade.
Den må kunne lide sin placering i surbundsbedet, for det er to stile i år istedet for en som der var sidste år :)


Det her er mit ynglings hjørne i haven lige nu, massere af vilde farver. jeg tror jeg vil plante en masse zennia til næste år, de er så hyggelige, både i bede og krukker,


En ny dahlia for i år, blomsterne er små, men ret nuttede, jeg kan godt lide den.


Pas godt på jer selv, og nyd det sidste af sommeren.. også selvom det føles lidt efterårs aktigt lige nu.

Kærlig hilsen 
Marianne





8 kommentarer:

  1. Ja det blæser lidt for meget og regner for lidt her til at jeg rigtig kan nyde det. Fin lilje og din yndlingsbed har mange fine farver. Jeg har også haft den dahlia en gang, det var nok et af de år, hvor alle knoldene gik til.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. hvis den bliver stor nok kan jeg dele den og du kan få et styklke.. men nu får jeg at se om de klare vinteren først :)

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Lillium speciosum er altid en af de allerseneste liljer, og en flot sådan!

    Alletiders du har fået dahlier det ser godt ud! - hos mig ville forsøget være det samme som at fodre snegle...

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. så du mener også det er den.. godt :) jeg var ikke helt sikker, men mente også det var vildformen :) den deler sig og det er herligt.. kom bare flere liljer :)

      jar også overvejet om jeg også skulle have en lillium majonense.. den ser fin ud :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Dejlig farveindsprøjtning.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja det er godt med farver i sensomren :)
      kh
      Marianne

      Slet
  4. Dejligt med liljer i haven, de er så smukke. OT liljer og de orientalske gror fint i skovhaven, dermed surbundsjord, de lyser så flot op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja liljer nu er luksus og ret dejligt :)
      KH
      Marianne

      Slet