søndag den 24. november 2013

stakkels...

......blomster.
 De ville jo normalt stå i drivhuset, lunt, lyst og godt lige nu. 
Drivhuset døde jo bare under stormen, og jeg tog nogle af dem ind.


de kan ikke lide det, 
 Palegonierne smider bladende, og fuchsiaene skyder langt før det er fornuftigt.


Min søns hjemmesåede clementin træ ser dog ikke særligt trist ud.


Nogle af palegonierne er mildest talt skaldet.


 Min kamelia har fået en brun knop.. jeg håber ikke den smider dem alle.


God søndag. 

 Kærlig hilsen 
Marianne




9 kommentarer:

  1. Øv, øv, øv. Kameliaen skal i hvert fald stå køligt og lyst for ikke at smide knopperne.

    SvarSlet
    Svar
    1. det er jo det.. men jeg har ikke noget godt sted til den...

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Ja det er da noget rod med det drivhus der pludselig ikke var der...

    Håber at mange af dine planter klarer sig til du får et nyt drivhus!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. tror ikke jeg får et nyt drivhus, min mand har mistet sit job og jeg er på su.. men måske, hvem ved :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne.Øv med det drivhus.....men håber alle dine planter klarer det.Jeg har også en del pelargonie som jeg har fået af Bente
    .De står nu i udestuen som er lidt varmere end drivhuset.Jeg lægger fiberdug over hvis det bliver for koldt derude.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. en udestue lyder dejligt.. er den ikke perfekt til kameliaer ?
      KH
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne
    Det både lyder og ser lidt trist ud, vi krydser fingre for, at kameliaen bevarer sine knopper og at din mand snart får et job igen. Jeg tror, den havde tabt knopperne for længst, hvis det var det, den ville. Knopperne på mine faldt ret hurtigt af.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. håbet er lysegrønt.. og hvem kan forudsige fremtiden? ikke jeg.. det går vel altsammen, på en eller anden måde.
      KH
      Marianne

      Slet
  5. Mit i al planteelendigheden, så er din søns selvsåede et lyspunkt. Krydser fingre for, at der dumper et drivhus ned i din turban. Er der ikke noget med at der er en hjemmeside med giv-væk ting? Kan bare ikke lige huske hvad den hedder

    SvarSlet