torsdag den 12. juni 2014

Golden Celebration, min dårlige samvittighed og Proteus. ... nå ja.. også...

 Leonora fik en rose af min mor i gave da hun fik navn, den er en Austinrose der hedder golden celebration og den dufter fantastisk og remonterer. 
Skøn er den, dog lige så løs i væksten som Stanwell perpurtual. 
Den skal have noget at støtte sig til her i livet.


 Blomsterne fuldt udsprunget er kæmpestore, som en lille dessert tallerken, når de er størst. 
Knopperne har en fint orangespil.


Det gule har en lille smule abrikos i sig, men ikke meget.
Bierne kan godt komme til på trods af det fyldte, de maser sig ind i center og hygger sig. 


Min mand har fødselsdag og vi var inde i byen.. og jeg kom hjem med en kasse med blomster, jeg har dårlig samvittighed, han er for sød ved mig. 


Som om jeg ikke har nok der skal plantes ud.. jeg er tosset. for jeg skriver jo eksamensopgave i pædagogik lige nu, og har slet ikke tid.


I det mindste fik jeg plantet noget af det før jeg fik opgaven, her nogle af de stenbedsplanter jeg købte i Kolding.


 Proteus er en af mine klematis, den remonterer med enkelte blomster hvilket er dejligt, første blomstring er dobbelt, hvilket ser ud til at betyde at den kan se ud på alverdens måder.
Ret sjovt, ikke altid lige kønt :)






Pas rigtigt godt på dig selv idag. :)

Kærlig hilsen
Marianne


Forresten så er der noget andet min rigtig søde mand har fået lavet færdig, med hjælp fra familie og venner.

Hold da helt op det er højt... og når det meste af soklen så også er sænket med næsten en meter, så begynder det at have balsals højde.. jeg skal have en trappestige derude, det har jeg regnet ud. 


Det er så mere jeg ikke har tid til at få plantet som skal plantes.. suk.

Måske jeg skulle tænke mig mere om næsten gang inden jeg sår og sætter alt jeg har lyst og råd til i foråret..................................................nah... pyt, jeg når det nok.
 :) 







6 kommentarer:

  1. Tillykke drivhuset færdigt, det er da dejligt. Ja du har nok at plante, det kan jeg godt se, men når du er færdig med opgaven, er der vel sommerferie, bare du husker at vande, går det nok.
    Golden celebration er skøn, jeg har først fået den sidste år.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. leonora fik den også først sidste år, den er sådan lidt slap i væksten, men gror godt til. den er virkelig smuk.

      jo sommerferien kommer i næste uge.. jeg glæder mig, jeg trænger virkeligt til noget ro i hovedet.

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Ja, det går nok!
    Jag såede jo nok også for meget og købte for vildt ind - men nu er det stille og roligt blevet ligesom absorberet:)
    Og held og lykke med din eksamensopgave!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror også sagtens jeg skal få plads til det hele, jeg skal bare lige have tid til at plante det :)

      tak :)
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne
    Dejligt at drivhuset er færdig. Proteus ser fint ud med de dobbelte blomster. Og du kan bare sige til, når du vil have grene fra figentræet.
    God arbejdslyst

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt pænt af dig :) det er i halvvinterens mulm og mørke man skal tage stiklinger tror jeg nok.. februar.

      jeg er rigtig glad for drivhuset nu er færdigt, det har været meget savnet :)
      KH
      Marianne

      Slet