lørdag den 28. juni 2014

kender i det ..


....med at noget man har set frem til sker, og så bliver man bare helt slap i det?

Sådan har jeg det med at vi endeligt alle har fået sommerferie igår. 
Jeg havde alverdens planer for have ting og gåture vi skulle idag og er bare sådan lidt ...blahh ...sløv.
Godt det ikke er imorgen ferien er slut så :)

 

 Det er faktisk lykkes mig at få taget lidt billeder med sol på.


 Det holder ellers hårdt lige nu, for regnen kom endeligt. 
Roserne tager ikke badet fra oven pænt på blomsterne, men jeg er sikker på resten af planten er dybt taknemmelig

Det vilde look er virkeligt lykkes i år.. men det er måske lidt for vildt, valmuerne popper op over alt.
Jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om det. 


Jeg har problemer med roserne her ude ved vejen.. ikke med at folk plukker dem, men unge mænd syntes det er rigtigt sjovt at tisse på specielt de røde roser på vej hjem fra byen om natten.
 Roser kan IKKE lide at få bad i urin. Bladene får solskoldning og visner. det ser ret underligt ud.


Her er min første solhat i blomst, Summer cocktail hedder den.
Det er sjovt, men de fleste blomster er smukkest lige når de springer ud, sådan er det ikke med solhatte.


En eller anden gul blomst min mor havde i haven. Den sorte stilk er fin.


Citron timianen blomstre.


 Valmuerne får fint besøg, de brummer og summer de små basser.




 lathyrusen er også sprunget ud, og de dufter så skønt.

Den første blomst på Balck Manuela er sprunget ud idag.
Det er lidt sjovt med den, for den har fået en forgrening med blomsterknopper på hovedstilken i år. 


Hav en rigtig god start på børnenes sommerferie 

Kærlig hilsen 
Marianne

7 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Jeg synes, det ser godt ud med det vilde look. Den gule blomst fra din mor er en Ligularia, de kan godt lide at stå fugtigt, så måske skal du lade de unge mænd tisse på den i stedet :)
    Nå spøg til side, husk at du lige skal have tid til at lande, der er ikke noget at sige til, at du er lidt flad ovenpå spændingen.
    Kh og god ferie
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har to forskellige liguliria ..den ene er vist magen til den du viser idag. Tak for navnet :(
      Kh
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne

    Ja, det kender vi nok alle - oprindeligt var ferie vist også tænkt til at man kunne slappe af:)
    Men ellers ser det da godt ud - og med regnen nu bliver det endnu bedre imorgen!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt der endelig kom noget regn. Den danske flora er ikke meget værd uden. :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne
    Mon ikke det går at den første feriedag forsvinder ud i det blå mon ikke I når det hele alligevel. Sød solhat ingen af mine er sprunget ud endnu. Det er noget af der der lider i tørken. Ja valmuerne brummer meget i øjeblikket det er så hyggeligt :-)
    Fortsat god ferie her er der 3 ugers arbejde endnu
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. De fleste af mine står også kun med knopper...den er overraskende tidlig :)
      Jeg håber de tre uger går hurtigt så du kan nyde friheden :)
      Kh
      Marianne

      Slet