lørdag den 1. juni 2013

Gul Akeleje og græsplænen

Jeg købte to Aquilegia crysantha 'Yellow Queen' hos Staudestedet, som erstatning for min smukke gule akeleje som var gået ud i vinter. det er to fine sunde planter i god vækst.


Den gule akeleje er dejlig at have i det gul/rød/orange bed om foråret. Dagliljerne ikke er begyndt at blomstre endnu og narcisserne, de gule tulipaner og kodriverne er holdt op.


Men hov, hvad er det nu lige? Der er to akelejer i den ene potte, og den ene er alt andet end gul. 
Den er stadigtvæk meget passende i bedet....
og smuk.


Så jeg har fået en bonus akeleje, dejligt.


Jeg har gravet græstørv af noget af stykket her, fordi det skal væk. ... og så besluttede Erling sig lige for at han ville hjælpe mig færdig med striben mens jeg ikke var hjemme. Det var nu ikke meningen det hele skulle væk, men det kunne han jo ikke vide. Så jeg må vel lægge sten, det bliver ikke ordentligt ellers. Det er meget lettere at etablere en græssti ved at fjerne græs, end så en ny. I alle tilfælde i en husholdning med hund og børn.


Jeg tog noget af det fjernede græs og lagde det oven på alle hundens skrabesteder og stampede på det indtil det fyldte hullerne ud. Måske kan det redde plænen lidt hvis jeg vander nok. Så i pletterne virkede i alle tilfælde ikke, hunden skrabede jo bare videre. Men græssede kunne ikke rigtigt lide jeg stampede så meget på det. 
Jeg afventer, ser, krydser fingre og vander hvert dag, så må det gå som det kan.

Hav en dejlig dag.

 Kærlig hilsen 
Marianne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar