tirsdag den 11. juni 2013

Akeleje status



Hvad mangler jeg af Akelejer ?
Som sådan har jeg en del, så jeg mangler nok ikke nogen, men jeg syntes det er så sjovt når de krydser sig og der kommer flere. Desuden blomstre de på et tidspunkt jeg gerne vil have mere i haven og de kan stå i skyggen.




Helt ærligt jeg får et lille kick ud af at gå og vente på at se en lille ny plante komme i blomst, og se hvor unik og smuk den nu er.


Selv om de har næsten samme farve, kan deres form og størrelse variere helt vildt. Nogle er dobbelte, stjerneformede, eller ligner små bitte perfekte hatte.













Andre har en helt klassisk langsporet form, eller ligner en utrolig høj lagkage.



Tingen er, at for at de rigtigt kan krydse og lave farveforvirring, så mangler jeg nogle.

Jeg trænger til hvide, og flere to farvede, måske nogle sart lyseblå. Det må jeg jo så arbejde lidt på. Problemet er nok at det for det meste er selvsåede akelejer jeg har, så alt det tofarvede er væk :)

Kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar