onsdag den 12. juni 2013

Iris, tur i skoven og spire....

hmm....
Idag sprang der en iris ud, som er købt som værende en: Lent A Williamson.


Jeg syntes ikke den ligner. Den ligner mere min Cardinal... men så alligevel ikke. 
Jeg kan for det første bedre lide formen på den her. Desuden har den en ret pragtfuld mørk farve på faldene og er mere lilla i toppen. 
Jeg kan dog ikke rigtigt rende fra, at de er meget ens.


Lent A. Williamson og     Cardinal...hmmm...........?


Det første jordbær var modent i haven idag. 
Min datter havde ikke spor imod at få det. 
Der skal jo være fordele ved at være den lille.


Der er kommet hvide iris damer, som er kamerasky i forhave bedet. 
Jeg tror ikke de føler sig fine nok, for de prøver at blive en hvid skygge af sig selv, hver gang man vil forevige dem.


Stedmoderblomsterne som står i skygge, er ikke klasket sammen endnu, men det sker nok snart. Jeg er så småt begyndt at skifte krukkebeplantningerne ud.

'

Jeg var en tur over i en lille skov/park der ligger meget tæt ved vores hus.
Den ligger lige op til en meget stor og ret grim parkeringsplads


Men, når solen skinner, kan man tage billeder ind mod træerne, og så forsvinder parkeringspladsen og bliver til et alfehav af lys :) Det lykkes også at gøre i visse belysninger med den grå klods overfor haven derhjemme. 



Der gror forresten den her, ekstremt store, næsten lille træ, størrelse busk derovre, som er ret sød. 
Den må være meget skyggetålende, for den står under bøgetræer, men blomstre på livet løs.

Der er også meget store træagtige rhodedendron derovre. Den ene er min søns hule når vi går tur derovre. vi fik lov at komme ind og fik kage og juice med en krone af lilla blomster over hovedet. Den vokser, så grenene kan bruges som en bænk. 


Dette er grunden til jeg næsten aldrig bruger et hakkejern i bedet. For så går jeg jo glip af spireeventyret.

Det her ligner have klinte


Og her er der opiumsvalmuer og Digitalis.

Jeg glæder mig :)


Hav en rigtig god dag, med mange gode oplevelser.
 Kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar