tirsdag den 23. april 2013

Man skal aldrig sige aldrig....



Min søn på fire og jeg var rundt for at se til de forskellige Dahlia, der står rundt om i de af huset vindueskarme. Han går meget op i Dahliaerne, nok fordi de blandt andet står i hans vindueskarm, men nok også fordi de gror så stærkt når først de er kommet igang.

 I det hele taget er Dahlia en god blomst til børn. De er store og farvestrålende, de har fasinerende opbygning af blomsterhovederne, knolden er stor nok til de kan forstå det er rødder, og de kan sagtens finde op og ned på den. og hvis man vælger den rigtige knold kommer de taknemmeligt hurtigt igang. Den første spire kiggede op over jordoverfladen to dage efter han havde hjulpet med at sætte knolden, og den vokser synligt hver dag. 

Da vi havde været rundt og se på de forskelige planter, kommer vi til potterne med dem jeg havde overvintret fra sidste år. Jeg ser trist ud og siger jeg tror de er døde, og han er meget insisterende med at de ikke er, intil han tilsidst sukker, tager mig i hånden og siger" nej mor, den lever" og peger ned på en lille bitte spire. Af børn og fulde mennesker......




Nu er der en del der pipler med spirer og jeg er ikke helt så nede. jeg håber at dennne har overlevet, den er morsom.

Hav en pragtfuld dag.
 Kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar