søndag den 28. april 2013

Mine Damer og Herrer, efter lang tids søgen, må jeg præsenterer en Follow this blog knap :) tadahhhh hihi

Idag er den dag hvor jeg bed i det sure æble, indrømmede jeg havde brug for hjælp overfor min computer wizard af en mand, og fik hans hjælp til at få lavet en google friend connect knap. Jeg er bare så glad, for begyndte at føle mig fuldstændig håbløs. 



Jeg fik så også en forklaring, google vil have at man skal bruge Google + så de har lukket ned for adgangen til den logiske side at finde HTML koden. Men den er der,( hvis man er klogere end jeg), så Vupti, en to tre, og jeg havde  den fine Follow knap. Tak til min mand og til dem der har forsøgt at hjælpe, jeg værdsætter det meget :)


Ellers opdagede jeg jo så lige det her:



Det er pæonen Buckeye belle, der for første gang har noget der ligner en knop i toppen. Jeg købte den for tre år siden hos staudefeen, til plantemarkede i Geografisk have. Jeg er frygteligt spændt på om den blomstre, Jeg vil så gerne se den. På den anden side ville jeg heller ikke have noget imod hvis den besluttede sig for at vokse lidt, er pæoner altid så langsomme om at få flere blade?


Jeg regner med at tage på plantemarkede i botanisk have i Århus den 19 maj fra 9-13 for første gang, Jeg ved ikke hvor stort eller hyggeligt det markede er, men jeg vil alligevel gerne se hvor langt de er nået med bygningen af det nye væksthus, det er så spændende.


Og så skal jeg selvfølgeligt til Geografisk have 5 Juni, jeg elsker det plantemarkede, det er så hyggeligt. Jeg må så indrømme at mine børn var med sidste år, og det er fuldstændigt umuligt at holde øje med dem samtidigt med man ser på blomster, men de hyggede sig herligt. 


Jeg opdagede lige at min første mini rhodedendron snart blomstre. Den hedder Moerheim og er ikke bange for kulden, den har i alle tilfælde massere af knopper. Jeg har kun bitte små rhodedendron, for mit surbundsbed er lille bitte.  til gengæld er det der nissen bor. ja havenisser er fjollede og ikke god stil, men jeg har desværre ikke god stil, jeg kan godt lide at der er små eventyr at opdage for børn og barnlige sjæle :)


Til slut et billede af mit iris bed. alle germanica Iris er plantet der, og så er der nogle frække frø der har sået sig selv fra akeleje og digitalis samt jakobsstige.. spændene hvad farve de får.  


Det er også spændende hvilke  Iris der har overlevet flytningen fra den anden have, skiltene forsvandt, så jeg venter på de finder på at blomstre.

Hav en rigtig dejlig dag
 Kærlig hilsen 


Det er næsten ovre for Helleborous, men de er stadigtvæk smukke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar