torsdag den 5. september 2013

blåbær, børnegrød, hov, hmmm..grrr...nøjjjj og ehhhh


For første gang siden min lillesøster og mor plantede blåbærrene for fire/ fem år siden, giver de faktisk helt pænt. 
Så jeg var ude og plukke nogle sammen med min yngste søn. Vi tog også de hindbær der er idag. Hindbærrene forsvinder hvert eneste dag på mystisk vis når børnene begynder at komme hjem fra skole, det er meget underligt...men idag var der lidt.

Forestil jer en fin skål fuld af store friske hindbær og blå, runde, støvetblå blåbær her tak.
Min søn stak af med skålen og havde lavet børnegrød af dem da jeg kom ind. 
Det er tilsyneladende hakket bær med mælk og sukker.
Jeg er blevet budt på værre mad i min tid, og han var så stolt af han havde lavet det.


Hov... hvorfor blomstre den her nu ? og hvem har forøvrigt plantet den der?
Det er ikke mig. jeg tror måske mine forældre har sat den og den aldrig har blomstret før. Og så blomstre den nu... underligt.


Hmmm  nogen har ville plukke Dahlia over hegnet. 
Som sådan er det mig ligegyldigt, de kan tage dem allesammen og jeg har lige så mange om et par dage igen, det er en af grundene til Dahliaerne står der ude. Det er ikke noget fint og sjældent jeg er ked af bliver nuppet.
 Men, grrrr.. helt ærligt... så brug dog en saks!!!!!!
Jeg har fået denne her knækket og tre ude ved vejen trampet helt istykker. 
Dem der trampede ned, forsøgte også at kravle ind til hønesne og havde bøjet taget på hønsegården op.
Jeg tror det må have været en fuldemandshandling for:
Taget i gården er lavet af armerings net,  i ekstra tykkelse. Fjollet at give sig til at bøje.
Der er ikke lås på hønsehuset, man kan bare gå ind i haven og åbne døren.
Lågen hønsene går ind og ud af er for lille til voksne kan kravle igennem.
Det virker alt i alt som en meget ugennemtænkt og ulogisk handling.
man må håbe de hyggede sig. Jeg har svært ved at se morskaben.


Den have hibiscus fra en krukke jeg troede var død, klippede jeg ned og plantede bag flagstangen, for at den kunne få en chance. Man må sige den har taget den, for den er tre gange så høj og sætter knopper... fjollet men livs stærk plante. Jeg håber den når at blomstre, for de er så smukke.


Jeg er bekymret for min Berlin tiger, den ser altså ikke glad ud.


  Til sammenligning er her min Alley Ooops, som gror lystigt. 
Jeg forstå det ikke, der er en halv meter imellem dem. Skal den mon have dobbelt så meget vand ?


Pas godt på dig

Kærlig hilsen 
Marianne



4 kommentarer:

  1. Hej Marianne

    Ja, mange blomster og bær kommer for første gang i år - dejligt

    Fandt dig iøvrigt gennem G+ - tror ikke du er kommet med på bloglisterne - mere G+ bøvl??

    Ha en dejlig weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. åhh googgle + du er en frækkert...
      jeg ved ikke om det er det der er galt.. men måske ?
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne
    Du er med på min blogliste, så ingen problem hos mig. Min Berlin Tiger ser ud som din, den står i regnvandsbedet, men det er jo også tørt nu. Tanken har også strejfet mig, om jeg skulle have vandet den.
    Det er meget normalt, at de små rhodoer kommer med en efterblomstring på denne tid.
    Blåbær fik vi ikke mange af, de blev til rosiner i stedet, sidste år bugnede det med blåbær.
    Ærgerligt at folk ikke kan lade dine planter være.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror man kan plante den berlin tiger i en sø hvis man har lyst... dvs jeg har en stigende fornemmelse af man kan....
      jeg har ikke set dem efterårsblomstre før, men det er da hyggeligt :)
      KH
      Marianne

      Slet