onsdag den 18. september 2013

høst storm

Mine stakkels planter i haven, var slet ikke glade for alt blæsten. 
De har lagt sig ned og vil ikke nikke til solen.


Ja man kan næsten sige at de har lagt sig ned i industrielle mængder ( hihi)


Den her dahlia er simpelthen næsten flået af roden. 


Men så kom de da derned hvor jeg kan nær-studerer dem. Det er lidt sjovt at solsikken sætter hoveder bag hinanden, det ligner næsten en hat. 
Jeg har besluttet mig for jeg godt kan lide den mørke solsikke og vil forsøge at gemme frø fra den.


Eller laver solskinsbuketter helt af sig selv.


Æblerne piskede af træet, så jeg tænkte jeg hellere måtte få de sidste plukket.
Nu jeg alligevel var ude og høste i regnen kunne de sidste kartofler og skorzonernødder også lige komme op.
og de meget små oversete forårsløg komme ind. De smager jo godt selvom de er små.


Og de væltede majsplanter blive ribbet for de sidste majskolber.


Jojo.. det er i sandhed efterår.

Kærlig hilsen 
Marianne

Senere:  nøjj... se lige hvad min lillesøster har opdaget, jeg er fascineret ... det må undersøges nærmere.

10 kommentarer:

  1. hej Marianne

    Uha det ser vildt ud - her er det jo pænt nærmest vindstille og koldt - fuldmåne tror jeg - Dine majs ser ellers gode ud!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Majsne smagte dejligt :)
      Kh

      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne
    Sikken da et rod, at de vælter rundt mellem hinanden i industrielle mængder :) jeg fik lige et lille smil på, tak for det.
    Fin høst du har fået.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du fik et smil :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  3. Det var da lige voldsomt nok. Jeg bruger også løs af forårsløgene.

    SvarSlet
    Svar
    1. De små løg smager dejligt. Jeg tror også man kan sylte dem.
      kh
      Marianne

      Slet
  4. Synd med alle de væltede blomster :-(

    Det ser derimod godt ud med de gode spiselige afgrøder fra haven :-)Her har vi stadig kartofler til et stykke tid endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er heldig med så mange kartofler :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  5. Det ser helt efterårsagtigt ud med de væltede blomster. Du har godt nok høstet mange frugter, dejligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja høsten er dejligt :)
      Det er jo sådanset efterår..men det var tidligt de væltede.
      kh
      Marianne

      Slet