torsdag den 30. maj 2013

Fuchsia og mærkeligt krudt

Jeg har forsøgt at overvintre sidste års fuchsia i drivhuset i vinter, og helt ærligt jeg er noget forundret.
Ok, de er så ikke den samme slags allesammen, men burde der ikke være en eller anden slags ensartethed over resultatet ?

















 Tag for eksempel de to her. 
Begge købt som opstammet, begge med samme str. potte og tykkelse i stammen. 
De har stået og delt den samme vandingsbakke, på den samme plads i drivhuset. 
Den ene står syntes jeg selv, rigtigt flot, og klar til at komme ud, med store knopper. Den modsatte er blevet klippet ned til ti cm. højde fordi alt andet var gået ud ???? hvad gør jeg forkert ?


Her er et andet eksempel. Der er sat tre ens planter ned i en ampel og de er vidt forskellige steder i udvikling, og livlighed. 


Det selvom de er to forskellige sorter.
Jeg ved ikke rigtigt om jeg vil prøve at overvintre dem igen. der er kun en som er rigtig pæn.


Det her ukrudt stod ude imellem inka liljerne. Først trode jeg det var flere af det forhandte hvide kæmpesnerler, men roden er helt forkert, bladene for hjerteformede og stilken er kantet og for stiv. Jeg aner ikke hvad det er, nogen ideer ?
 De minder mest af alt rosenslynger, som jeg havde i en krukke sidste år, men alt for små.
Nå, jeg hev dem op og satte dem i en potte. Så må jeg vente og se hvad de er, måske er det afskyelige små snerle børneplanter der har sået sig....


Det her er suverænt den tulipan som har grebet mig mest i år, af de nye. Den skal helt sikkert tørres og plantes ud på til efteråret. Den er helt igennem skøn.

kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar