søndag den 5. maj 2013

Torvet, græsslåning og ....En tur til tyskland

Torvedag er altid spændende, ihvertfald her om sommeren, for der kommer nogle spændende blomster ind imellem.  I dag faldt jeg for nogle krydderurter:
alm. fransk estragon, en stevia plante, som jeg ikke før har haft, men den smager meget sødt, en  citron verbena, den skulle kunne blive til en hel busk, og skal overvintres frostfrit.  Tilsidst en bronzefennikel som forhåbentligt vokser sig stor og fin, den er lidt sølle nu. 
Nu skal de så have deres sted i haven.


 Jeg ved sommeren er på vej, når jeg har grønne fodsåler. Det sker næsten altid når det bare er lidt varmt.  Væk er strømperne og på med mine grimme clogs, på et eller andet tidspunkt  glemmer jeg de clogs et sted i haven, og jeg får grønne fødder. Det kan være meget meget værre, ind  imellem er jeg nødt til at bruge en skurebørste på fødderne under havehanen,  for at kunne få lov at komme ind i huset igen :) 
Det er selvfølgeligt en frygtelig uvane, men jeg elsker kontakten med jorden og græsset.

Græsplænen ser forøvrigt skrækkelig ud, med store døde pletter.. jeg overvejer at fræse den op og starte forfra evt. med rullegræs, den er meget lille, så det er ikke den store investering og børnene kan lege på den før. 




 Ja jeg endte alligevel med at komme til Tyskland  med min søster, vi blev enige om at så var det overstået.  Vi skal holde fest for min store søn på Lørdag, så det er rart at få noget på huskelisten af vejen :)  I Fleggård har de sommerblomster og jeg kom til at tage nogle forglemmigej, ranunkel, vårfloks og nogle blå gladiolus, samt mørkerøde lilje knolde med hjem... ups :) Det er selvfølgeligt til at pynte op ved ved døren til fest lokalet... tror jeg nok..... måske.... 


Blitz billeder af blomster gør dem ikke retfærdighed, men det var helt mørk da vi kom hjem, så nu blev  det sådan.
 Jeg håber i har nydt solen.

 kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar