mandag den 14. april 2014

mad, spirende ting, og endnu et projekt.


 Det er stadigvæk lidt tidligt at høste ret meget i køkkenhaven, men hvis i er som jeg, har i noget lidt træt persille stående, måske noget hvidløgstop eller hvis man er heldig, så har nogen af de forskellige overvintrende krydderurter som er begyndt at vokse.

Min overvintrende persille stod lige der hvor jeg havde planlagt at sætte kartofler, så den måtte op. men jeg fandt det var lidt synd bare at smide den ud, så idag blev der serveret bagte kartofler med kryddersmør.


Smørret er bare almindeligt saltet smør (man kan selvfølgeligt lave det fra bunden, men gad ikke)
Det skal ud af køleskabet og stå en times tid før, så det bliver blødt og kan røres.

Imens det bliver blødt, skyller man og hakker de ting man vil røre i.
 Jeg endte med:

 Hvidløgstop
Ramsløg
 Persille
 Lidt nykværnet peber og en kvart te-ske paprika.

Det giver det flotteste skinnende lag af frisk grønt ovenpå kartoflen når det smelter og det smager fantastisk.

Nu har jeg jo så ingen persille, så jeg skyndte mig i byen og købte et par potter, delte det lidt op, og plantede det, så er der snart persille igen.


Jeg har også sået noget, men det har vist lange udsigter, selvom det er kommet op.


De sent satte hyacinter er begyndt at blomstre, de er ikke så høje, men klart i live.


 Her er mit nye projekt så:




 Jeg skal have udvidet bredden på min gamle drivhus sokkel.

 Den er sænket med en halv meter( den del med blåt) , og det bliver den nye del ikke (lyserød) men vi laver så man kan plante direkte i jorden i den lyserøde del, tror sagtens der kan stå peber , chili, auberginer eller andre spændende projekter der.
Jeg er så spændt på at få det nye drivhus, jeg kan næsten ikke vente, men det skal jeg, for der er jo leveringstid på.

Jeg har savnet drivhuset frygteligt siden det blæste istykker.

Til gengæld for det fine drivhus, har jeg så trukket mit ønske om den lækre gyngebænk tilbage, så hellere drivhus, man kan altid sætte sig i en plet sol på jorden hvis man er træt :)
Selvom den er nu fin :)


Pas rigtigt godt på dig selv idag.
 Kærlig hilsen 
Marianne


Fra Hagenør klint, som egentligt er ret pæn...selv i gråvejr.


2 kommentarer:

  1. Ja drivhuset er vist sværere for dig at undvære end gyngebænken, det forstår jeg godt. Nu håber jeg, at dette bliver stormsikret, så det forhåbentlig ikke sker igen. Det ser spændende ud med dit nye projekt, det hører vi nok mere om.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg tror bare det andet var gammelt... jeg håber også dette bliver mere sikkert. det burde jo sådanset være sikkert når det står på en beton sokkel.. men det var det ikke.
      KH
      marianne

      Slet