søndag den 27. april 2014

sikken en dejlig dag

Hvor har vejret dog været smukt idag, vi nød det allesammen.
 De to små af børnene nød specielt meget parasollen med drejehåndtaget. Det er det bedste deres bedstemor nogensinde har købt til haven :)


Der er dog kommet nogen kommentarer om min mindre planteskole på terresesområdet.. noget om at folk ville kunne sidde ned, hvorfor vil de dog det når der er en have man kan arbejde i ? 
Hihi. .. 
Det kommer jo væk, der er bare lidt ting der skal spire og gro først.. vi når det nok og de tager det nu også meget pænt, de andre i huset der vil bruge haven og ikke ligge med rumpetten i vejret og se på den der fine spire der lige er kommet op.. normalt ville det jo ikke være noget problem i April.

Når jeg får lavet drivhuset om så bliver det helt sikkert bedre. lige nu leder jeg efter leca blokke til fundamentet. 


Lidt billeder fra baghaven



Der er lidt vel mange projekter igang i haven lige nu, så det er faktisk svært at få taget billeder uden underlige ting på. 
Her er foreksempel den gamle cykelkurv jeg bruger når jeg luger, med min håndskovl i.
og på billedet ovenover er noget midlertidigt hegn der er sat op, imens vi er ved at lave fundament til legehuset så vi kan få materialer ind  til det, og derefter få støbt de sidste hegnspæle ned.


Det gør mig ikke så meget, for man må rode lidt før det bliver godt, og med en lille tumling til at rende rundt i haven, så skal haven være lukket også midt i projekter.
OG man skal jo nå det hele.



Jeg har fået pottet alle mine dahliaer op.. nu har jeg næsten 60.
Jeg må jo være gal, hvor skal jeg dog få plads til dem allesammen henne ? .. men i jorden kommer de jo altid. 


Jeg kan dog høre dem her hviske til mig, med små bitte blomsterstemmer, hver gang jeg kommer forbi dem på trappen, at de syntes jeg skal få det drivhus færdigt....

Kærlig hilsen 
Marianne

10 kommentarer:

  1. Selvfølgelig skal der være styr på hegn og andet til at sikre at små børn bliver inde i haven... Hold op for et antal Dahliaer du har klar der i potter - det bliver et blomsterhav i sensommeren :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg håber da at der bliver et blomsterflor, men i haven er intet jo sikkert :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  2. Ja der er gang i både børn og planter hos dig :) dejligt billede af de to små, som hygger sig med den nye parasol :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. De havde det dejligt med parasollen :) godt der ikke skal så meget til.
      Kh
      Marianne

      Slet
  3. Personligt synes jeg det er skønt hegnet er kommet op...

    Det er SÅ meget lettere for mig med Alba der gerne vil bo udenfor når vi er på besøg :0)
    Faktisk er jeg lidt misundelig på dit hegn - I går fangede vi Alba ovre i genboens have, hvor hun var godt igang med at plukke "muske lilla blomster" ...
    Hvor nuttet hun end er når hun gør det, tror jeg altså ikke det er særlig værdsat..!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lang er din grund hen langs med baghaven Karen ? For jeg kommer til at have noget der ligner tyve meter tilovers af det grønne.
      Og ja Alba hygger sig og det er dejligt, bare hun bliver ude af bedene :) men det skal hun nok få lært.
      Kh
      Marianne

      Slet
  4. Hej Marianne
    Dejlige billeder fra din skønne have, at der sniger sig sjove ting med på billederne som ikke var planlagt, vidner jo mest om en have med liv og vigør.
    Hvor ser dine børn skønne ud, med deres nye legetøj ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi hygger og med haven og alt rodet i den :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  5. Uhff 60 Dahlier, det bliver da skønt, vi havde forrige år 38 i vores lille have på 150 kvm, så alt kan vel lade sig gøre, kender godt det der med ting der roder på billederne, men som ikke specielt er problematiske når man bare er der selv.
    Lidt rod er vel tegn på aktivitet, meget betyder man har givet op.

    SvarSlet
    Svar
    1. ehh.. har gang i en del ting lige nu, så der er nok lidt mere end jeg kan lide, men jeg tror det hjælper når drivhuset er kommet op igen :)

      håber det går godt med jeres projekt.

      KH
      Marianne

      Slet