tirsdag den 29. april 2014

nmåske parkeringspladsen, roser og blomster ...

Jeg købte nye roser tre steder sidste år, de to fra online firmaer.
Den her er fra www.rosertilhaven.dk
Stor, kraftig, god vækst. Alle roserne derfra er så fine.



De to på billedet over og under er denne:

De er plantet samme dag, med samme jord osv. 
Der er RET stor forskel.


Det her skulle så være hosta white feathers også fra Bakker:

Jeg tror ikke det er white feathers. Det ligner den ene hosta fra den her mix de også sælger:


Så skal jeg så lige fine ud af hvad jeg skal stille op med det. Prøver at kontakte Bakker.


Gyldenlakkerne jeg fik af naboen langt henne ad gaden blomstre fint nu.


Den her som jeg har glemt hvad hedder gør også. Det er en phlox.


Den her lille gudeblomst står også fint og blomstre :)


Vinterportulakken fra Lisbeth er også kommet i blomst.
så der er da gode ting.


Jeg er nemlig lidt trist idag, for der er kommet en mail fra kommunen om, at hvis grunden bag baghaven skal sælges, så skal den gå til højestbydende.

 Så mig, studerende på SU med, fem hjemmeboende børn og en syg arbejdsløs mand skal i budkrig mod et stort privat udlejningsfirma. 

 Jeg ville have haft det bedre med et rent nej. Lige nu bliver jeg brugt til at presse prisen op hos firmaet og børnene mister deres legeplads. 
Jeg kommer nok til at slette det store bed i baghaven så de kan få plads til at tumle på.
For der kommer ikke til at være nogen krig, jeg har ingen våben.

Jeg kan ikke lide at være en meget lille fisk i en fiskedam fyldt af store fisk.

Kærlig hilsen 
Marianne


PS: pas godt på jeres små blomster i weekenden, det bliver koldt om natten.






6 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Øv hvor er det træls for dig, jeg håber, det løser sig. Jeg føler meget med dig.
    Og så håber jeg, at du har lært ikke at handle med Bakker. Jeg handlede der også en gang, men fik ofte noget andet end det jeg havde bestilt, jeg klagede hver gang, til sidst holdt de op med at sende deres katalog til mig, og jeg holdt op med at handle der. Hold dig fra dem.
    Positivt i dit indlæg må være dine fine gyldenlakker, jeg kan godt forstå, at du er trist over det med p-pladsen.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ja gyldenlakkerne står pænt syntes jeg.. men de dør tit som toårige kan jeg forstå.
      bakker var de eneste der havde de to planter til slag, og jeg fjols forelskede mig i et billede på nettet, nu har jeg så nogle meget dyre skravl. jeg skal ikke have mere derfra.

      KH
      Marianne

      Slet
  2. Bakker har jeg holdt mig langt fra efter at have hørt andres erfaringer a la dine. Ærgerligt med byggepladsen. Den første rosenplante ser utroligt frodig ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. hvem ved måske har advokat firmaet ombestemt sig og så står ham kommune manden uden køber.. men jeg tvivler, det ville dog være dejligt.

      Bakker var det eneste sted jeg kunne finde de to planter.. om rosen er den rose, risikere jeg så at skulle vente to år med at finde ud af, det er nogle sølle eksemplarer, jeg køber ikke noget ved Bakker mere.

      KH
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne
    Hvor lang tid har I boet der? Måske har vi været naboer :-)
    Jeg kigger tit på jeres have, når vi kører forbi. Det er jo et smukt syn.
    Ha' en dejlig aften.

    SvarSlet
  4. Vi flyttede ind for 3 år siden... og haven er under stadig udarbejdelse :) men engang bliver den måske som jeg gerne vil have det. Hvpr har du boet henne ?
    Kh
    Marianne

    SvarSlet