mandag den 15. juli 2013

ferietid ...

Som du, som engang imellem kigger forbi min blog måske har regnet ud, har jeg været på en lille ferie. 
Jeg havde enhver intention om at opdaterer bloggen alligevel, men det blev kun til et enkelt indlæg.

Mine svigerforældre inviterede op til dem, og en tur i Fårup sommerland med alle børn, svigerbørn og børnebørn.  Det var hyggeligt :)
Fårup er dog ikke den slags park som har blomster. Den ligger i skoven, så de planter der var plantet, var mest slyngplanter som Kaprifolier og Clematis nogle få steder og træer.
Der er sådan en lidt Svensk træhytte følelse over stedet.




Svigerfar har to passionsblomster i en krukke, og de har fået frugter. 
Det er da rigtigt sjovt.

 

Han er ret vild med ampler. 
Jeg er ret vildt med den høje krukke som står bagerst, den må meget gerne flytte ned til mig.


Amplerne er mest beplantet Fuchsia og Petunia. 
De er kolosale mange af dem.

Inden sommeren er gået ( hvis det bliver ved med at være varmt) når Petunierne ned til jorden.



Der var smukke duftende ærteblomster
Mine egne er kun lige begyndt at sætte an til blomster, så jeg nød synet og duften af hans.
(som i måske fornemmer er de to ting hans hobby, svigermor er den reagerende stjerne med strikkepindene)



Han har også fuglevoiliere.. Noget jeg seriøst planlægge at få i en mindre skala.



Min sjoveste Dahlia har overlevet vinteren og blomstre nu :) 




 Jeg fik da også lidt blomster med hjem fra svigerfar. 
En næsten hvid fuchsia, to knoldpelagonia, og otte store dronning ingrid pelagonier. 



Det trænger til nye blomster i altankasserne omkring hovedtrappen. Selv min mor må indrømme at hornviolerne ikke rigtigt vil lege med mere. Det er suverænt hendes ynglingsblomst i krukkehaven. Stedmoder og hornviolerne. Så jeg forsøger alverdens trick for at få dem til at holde. og planter næsten ikke andet om foråret.
Hvide stedmoder holder sig pænest længst tid. konklutionen indtil videre er at:
De kan sagtens gro op imellem feks. duftgeranier, så slipper man for det lidt trælse hængeskvattede look. Optimalt er en placering i vandrende skygge, så solen ikke brænder dem.


Jeg håber i nyder jeres have eller hjem. 
Jeg nyder at være kommet hjem igen, men det var også dejligt at komme ud og være sammen med familien.

Kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar