søndag den 28. juli 2013

min søsters have

Min søster havde inviteret til fødselsdag igår, og hun havde lavet bjerge af lækkert mad. Alle mulige små retter så der var noget for alle. 

Jeg tog også lige nogle billeder fra hendes have da jeg var derude. 
Jeg har lavet et indlæg tidligere fra min søsters have her:


Hendes stokroser startede med at være sorte og fyldte. De er efterhånden blevet enkelte, men den dybe farve er der stadigvæk.


Der er en enkelt der stadigvæk er lidt fyldt.
Jeg kan egentligt bedst lide de enkelte, de er meget sjovere at se brumbasse snurren rundt i.


Have klinten er nu i blomst og danner en (syntes jeg) ret flot afrunding på enden af  bakkebedet.


Salviens blomster ser egentligt pænt sammen med den japanske ahorn.


Sød echinacea


Lammeører og den røde sedum klær hinanden.





Nostalgie og en anden rose.. er rigtigt søde.





Jeg syntes egentligt det er et hyggeligt lidt vildt bed. 
Man kunne måske lave et eller andet lidt stramt eller skulpturelt for at lave det mere formelt.

Det regner ind imellem, jeg tror blomsterne er meget meget glade :) 
Jeg er også glad, måske slipper vi for alle træer mister bladende inden august nu.
Ok det er måske overdrevet, men en del af dem drysser gule blade allerede. 

Hav en rigtig dejlig aften
Kærlig hilsen 
Marianne


11 kommentarer:

  1. Hej Marianne.Dejlige billeder du viser fra din søsters have.Salvien og ahornen klær hinanden rigtig godt.Og ligeledes lammeøre og sedum.Vi har ikke fået den mindste dråbe vand her.....øv.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg håber da at du også snart får regn, det er så dejligt :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  2. Hej Marianne
    Det ser fint ud i din søsters have. Den sorte valmue er så flot.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes også den er fin :)
      Kh
      Marianne

      Slet
  3. Hej Marianne

    Jeg kan godt lide stilen!

    Og det stramme og strukturelle har du jo i fliserne, der er temmelig ret meget firkantede:) og vel egentlig også i selv huset?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sådanset enig, men min søster er ikke helt glad endnu :)
      Det er forøvrigt ikke hendes hus man kan se, men genboens. Hendes er arkitektonisk lidt mere spændende....men med strammere look.
      Kh
      Marianne

      Slet
  4. Tjahh... så længe de høje stauder flytter om bag i beddet så man kan se de små der gemmer sig... Nogle af planterne skal man lede ret grundigt efter...
    Og salvien bag den japanske løn skal rykkes lidt højere op så den ikke vælter helt så meget ind i lønnen... men der er en vis skønhed over at det erlidt vildt - jeg drømmer dog om lidt store blomster op imod alle spirrerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Salvien vil altid vælte.. det er bakke problemet. Jeg har det også i baghaven. Der er så mange ting der normalt ikke ville vælte, som skal støttes nu.
      Må jeg foreslå dagliljer, astilbe, dahlia
      Kh
      Marianne

      Slet
  5. Der er en daglilje derude... den gemmer sig i alt det andet - jeg er vildt dårlig til at overvintre knolde... det er ikke lykkedes mig endnu, og Inge kan ikke tåle astilbe, så skal jeg have det, skal det være noget længere væk i haven, end på den normalt mest brugte terrasse...
    Jeg har selv lidt tænkt pæoner og roser måske...

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge kan godt tåle astilbe. Bare ikke den store hvide. Pæoner er gode tidligere på året. Og man skal jo ikke nødvendigtvist overvintre Dahlia. Og så er det meget forskelligt hvor høje dagliljer er :) du skal bare have fat i de rigtige. Solhatte er godt :) tjek staudefeen.dk hunhar en del fine
      Kh
      Marianne

      Slet