torsdag den 11. juli 2013

Stokroser

Stokroserne i haven, begynder så småt at springe ud.
 De første er i denne sarte fine farve, men jeg ved de vil dukke op i alverdens nuancer.


De er jo lidt en bedstemors blomst.


Men jeg finder dem søde og romantiske.


De sår sig alle vejene, imellem fliser, i hækken, inde i stensætninger. 
De kræver ikke rigtigt noget vand og er generelt nemme.
Man skal bare huske at hive spirene op, hvor man ikke vil have dem.
Jeg holder meget af dem.


Alligevel overvejer jeg alvorligt at fjerne dem allesammen.


Her i denne have er de angrebne af en eller anden svamp tror jeg... og hvis jeg ikke tager helt fejl, så har den også angrebet en af mine roser, som rørte ved en af stokroserne. 
Rust ?
Orange-> gråmuggent udseende har det.

Jeg kommer til at savne dem. Det er lidt ligesom det ikke er den have jeg er vokset op med hvis de ikke er der.
Jeg har svært ved at se et alternativ. 
Jeg plukker flere og flere blade af planterne, til de er barbenet.
Kan man gøre  noget? 

Kærlig hilsen 
Marianne


Hmm.. ved ikke hvad farve den her tomat skulle have, men jeg gætter på orange ? Den modner ikke op som de røde jeg ellers har haft.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar