onsdag den 7. august 2013

Barberede kål, sommerblomster, rosenbue, og hold da op du er ikke lyserød.


Tallerkensmækkerne, (Der havde to meter lange ranker, det er da meget godt klaret fra et lille bitte frø) 
er nu fjernet og kålen hevet op eller barberet, for der skulle sættes Iris.



Ja de står lidt tæt, men de er i jorden, og næste år skal der jo ikke være Dahlia i bedet, og hønesgården flyttet, så det frigør næsten lige så meget bed som det eksisterende, så mon ikke der kan blive flyttet lidt rundt der ?

Hov Høns, kan i så komme ned! 
Hønsene er vilde med det ny gravede jord, men det er bare ikke i orden.


Jeg har jo en del sommerblomster sået eller sat, så her er lige lidt billeder. 
Fordi jeg kan lide dem. 
 Jeg får afløb for en masse Kapoow! trang med dem. Og planter så lidt mere afdæmpede stauder.

Dahlia, mener den hedder Mystery day.

Selvsået solsikke, fra mejsekugler.

Kornblomster og morgenfuer, de er så hyggelige

Jeg købte en fin lyserød daglilje... troede jeg, men den er altså orange og gul. 
Mit umiddelbare gæt er at det er en Frans halls.


Til gengæld har alle de blomster jeg har købt ved staudestedet.dk været præcist den blomst jeg havde bestilt. For eksempel denne lilla phlox.
Jeg trode ikke den ville komme med blomster i år, men sørme om den ene stilk ikke bestemte sig for at det var da lige det den gerne ville :)



Vi har købt en rosenbue med låge, og den er samlet... nu skal jeg bare lige finde ud af at sætte den fast så den står lige... måske en stor betonblok der bliver boret hul i til hvert ben, og derefter gravet ned ? Den synker jo hvis jeg forsøger at støbe den ned.

Ideer modtages gerne :)
Også til nogle skønne Clematis at sætte til at gro på den. helst med store blomster, og lyse i farven. evt. hvide. 


Jeg håber i nyder livet derude :)

Kærlig hilsen 
Marianne





4 kommentarer:

  1. Du burde så sommerasters, de er store skønne blomster med skønne farver. Din daglilje er nu fin med de farver.
    Det skal nok blive en fin clematisbue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagliljen er ok, den får lov at blive, men jeg tror den skal flyttes.
      Ja sommerasters er flotte med mange fine farver :)
      Kh

      Marianne

      Slet
  2. Det er da noget af en bue med låge, du har købt, den ser solid ud, lidt dyr måske??? Det vil tage lidt tid at få noget til at gro op i den, men det kommer, ingen tvivl om det. Kig dig lidt om på bloggene efter idéer, Ulla frk. Anemone viste nogle flotte grovillige i forrige indlæg.
    Frans Hals er flot, men hvis man har forvente en lyserød daglilje er det ikke helt godt. Staudestedet har gode planter til billige priser :) det kan vi lide.
    Og iris fik vi masser af, mine er også plantet, nogen tæt og nogen lidt andre steder.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Lisbeth
      Jeg må jo gå til bekendelse og indrømme at rosenbuen er en gave fra min mor, hun købte den da vi flyttede ind til hende, fordi jeg ønskede mig den.. og jo.. den var ikke helt billig. den er købt ved house of norlin, men de har vist ikke den model mere. man kunne også få den med en bænk istedet for låger.
      Jeg vil rigtigt gerne have den til at præsentere sig flot, så jeg skal have den til at stå lige først og fremmest og så finde de perfekte planter til den :)

      Jeg kan skam godt lide Frans Hals.. men jeg blev jo noget overrasket.

      jeg er rigtigt glade for staudestedets planter, den ene ridderspore er vist gået ud, men det er min skyld, for jeg glemte at sørge for den fik vand nok tror jeg. Planten var fin og sund.

      jeg kan næsten ikke vente på at se hvordan det kommer til at blive med alle de iris, jeg glæder mig voldsomt meget :) men jeg er også bidt af en gal iris.

      KH
      Marianne

      Slet