tirsdag den 20. august 2013

haveredskaber...en doven hunds bekendelser...

Jeg er, som tidligere nævnt, en doven hund, det gælder også mine haveredskaber, som vel strengt taget burde være inde i skuret.


Jeg gider bare ikke slæbe dem ind og ud, ind og ud.. hele tiden.
Og sådan en transportable brusekabine fyldt med haveredskaber, som dem i frihuset tilsyneladende syntes er smart, det er heller ikke lige mig. Jeg er mere til " jeg skal bruge den, den og den "og så op i trillebøren med det og der ud af.

Så min løsning er som følger.
Haveredskaberne er ude på siden af redskabskuret, men vi har forlænget taget så der er en meters udhæng.
Det er nok til haveredskaber, tørvejr til fugleburet om sommeren, og en enkelt tørresnor.
Eller til et barn der ligger og sover i barnevognen i regnvejr.
Om vinteren har jeg havestolene og trillebøren der med en presenning over.


En anden doven hund tildens er de smarte haveredskabs hængere man kan købe alle steder.
JEG GIDER DEM IKKE. 
De går hele tiden i stykker,  har forkert størrelse, fylder for meget og er i min verden ikke hensigtsmæssige.


Jeg har bare knagerækker. De er meget bedre. Man kan få alt til at være der, og det er nemt og hurtigt at hænge det op og tage det ned når jeg skal bruge det.
De hænger i to rækker under  hinanden med tre kolonner i hver. 
Jeg syntes de er meget mere fleksible og nemmere at bruge i hverdagen, end de dertil indrettede redskabs hænger.

Så redskaberne, de hænger ude, året ud og året ind, på almindelige knagerækker.
det er ikke smart eller sejt, det ser ikke romantisk eller fint ud, men det virker for mig.

Kærlig hilsen 
Marianne



6 kommentarer:

  1. Godt det virker for dig, det er det vigtigste :) Jeg har en meget ordentlig mand, som hele tiden sørger for, at mine haveredskaber kan blive hængt op. Det sker da, at jeg gør det, men tit bliver de glemt i haven, pinligt :)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. heh.. det kan man jo altid komme til, jeg kunne nok også komme til det, hvis det ikke var fordi jeg er bange for børnene bruger dem til våben når de leger :)
      KH
      Marianne

      Slet
  2. Rigtig god ide.
    Det vil jeg overveje. Det kan jeg hvis selv finde ud af..
    Tak for tippet.
    Haveredskaberne her er enten i trillebøren eller står bare stillet op af muren i udhuset.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg havde også mine i en stak i udhuset, men jeg syntes hele tiden de filtre sammen, og vælter over en. nu er det sådan her og jeg er egentligt glad for det.
      KH
      Marianne

      Slet
  3. Det ser vel nok praktisk ud. Jeg kan godt forstå at du er glad for dit system. Jeg bliver desværre nød til at opbevare mine redskaber inde i skuret, da vi jo ikke bor i kolonihaven, og der desværre ofte er ubudne gæster i kolonien.

    Jeg har haft mine fugle med i haven i år, men jeg er ikke sikker på at de kan klare sig der ude uden at jeg bygger lidt læ til dem. Jeg kan godt se at din løsning er rigtig praktisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej rikke
      zebrafinkerne sidder kun der om sommeren, om vinteren er de inde i hønsehuset, det er for koldt ellers, men om sommeren er det fint.
      Undulater kan godt overvintre ude men de skal have et tørt sted med læ.
      KH
      Marianne

      Slet