tirsdag den 7. maj 2013

Bare lidt blandet

Jeg har ikke nået så meget i haven idag, ukrudtet breder sig, specielt hønsetarm og vorterod hygger sig gevaldigt i det store staude/rosenbed. Jeg glæder mig til ikke at skulle tænke fest for min søn mere og kunne hygge mig med at pille noget krudt væk. 
Ikke at jeg ikke ser frem til festen, jeg vil også bare gerne kunne fordybe mig i haven.

En af de tulipaner der er sat midt i januar, jeg tror nok den hed Tarda. Den bliver ligesom ikke rigtig høj, Blomsten bliver nede i bladtragten, måske fordi den er sat så sent ?


Bronzeblad er ved at folde sig ud, det er en rigtig sjov plante, jeg kan godt lide form og farven. 


Stykket op imod krattet/skoven i baghaven er rigtigt slem med ukrudtet, men når jeg blokker irritationen over jeg ikke har fået det fjernet endnu ude, så er den her tulipan ret smuk i farven. 



Judaspengene er sprunget ud, planten bare vokser og vokser.. den er sjov, jeg elskede at lege med frøstandene da jeg var lille.



Min lille bitte Løjtnantshjerte er næsten sprunget ud, den er nu sød.

Så til noget jeg selv finder komisk, men som nok egentligt ikke er særligt sjovt. Jeg har to forskellige lyselilla roser i haven, den ene hedder The Scottsman, den anden Twice in a blue moon. 

Twice in a blue moon

The Scottsman tog ikke vinteren sidste år særligt godt, og selvom jeg lod rosen stå, købte jeg en ny rose og plantede ved siden af The Scottsman. 
Det blev endnu en Twice in a blue moon, fordi Novalis http://rosertilhaven.dk/shop/novalis-427p.html , som jeg ellers ville have haft, var udsolgt, den må jeg jo så prøve en anden gang.

Nu sker så det her:


 The Scottsman, til ventre, skyder en ny gren op gennem jorden og umiddelbart ligner det ikke et vildskud. jeg får da lyselilla roser på den plet.....

Pas godt på dig.

Kærlig hilsen 
Marianne

Forresten kan haver jo bruges til andet end blomster.



og ja.. udvidelsen af brændeskuret og en ny bedre hønsegård er sat på listen af ting der skal laves. :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar