onsdag den 1. maj 2013

hvad er nu det for noget ?

Jeg burde virkeligt have haft skrevet ned hvilke løg jeg satte der midt i Januar. For nu er der kommet noget op jeg først troede var en lille tulipan, og hvem ved, måske er det en tulipan ? 
Bladene ligner, men den er så lille bitte og har flere hoveder på samme stilk ... underligt...



Men også ret sjovt, sådan en " hov hvad er det?" på den gode måde oplevelse, er da helt fantatisk i min egen have. Normalt er det i andre menneskers haver jeg går små drømmende rundt pga. alt det nye og smukke jeg ser. 

Udover at se på sjove planter jeg ikke ved hvad er idag, har jeg også sået nogle planter og priklet andre som artiskokkerne om.
Jeg kan jo godt se på andre blogs, at jeg er håbløst bagefter, men det var så koldt og mørkt før, at jeg tænkte de sommerblomster de kan vente lidt længere. Det er nok godt det samme, for blæsten fik blæst mit drivhus bagende fra hinanden. Det kan godt laves tror jeg, men det havde da have været trist, hvis det havde været fyldt at små spirende smuksakker.


 Så skete det der lidt vilde... min mand sagde" hvis du kan finde et andet der passer til soklen, så må vi jo se på at få sparet sammen til et nyt"  så nu er mit hovede jo fuld af nyt drivhustanker. Det bliver jo ikke større end det nuværende, men måske lidt mere dejligt. Engang, ....hvis jeg kan finde et i målet.

Så fik Jonathan, min yngste søn en trillebør. 
Han tiggede om en hele sidste år, men jeg fandt ikke lige en jeg syntes passede til hans højde. De fleste børnetrillebører er fjollede små, som om der skal kravles rundt med dem. Den her passer, så nu kan han godt komme med ud og hjælpe mor .


Jeg har købt en kasse tet'a te han kan plante, så har han noget at give sig til :)


Pas rigtigt godt på jer.

Kærlig Hilsen
Marianne

Forresten er firkanten her størrelsen på EU's nye forbedrede dyrevenlige burhønsebure.

Endnu en grund til høns i haven.....

(Billedet er lånt fra næsby hønseri's facebookside.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar