søndag den 19. maj 2013

En dejlig dag i Århus

Ok, jeg burde klart at have taget billeder på plantemarkede, og også da vi besøgte min fætter og hans kærestes helt nye kolonihave, men jeg var helt væk i at opleve og glemte at tage billeder, indtil vi var på vej hjem. Så jeg tog et billede af baggagerummet af bilen. 


Ikke særlig originalt det ved jeg godt.
Jeg fik to dejlige kasser fylde af blomster oppe fra staudestedet, og faldt for lidt andet rundt på Blomstermarkedet. Blandt andet gudeblomst og noget sort græs der ikke er græs, men en konval og får blomster, vildt det ligner græs der er sort...hmm græs er jo ikke sort. Der røg også en jordbærmynte, en lille bitte agapentus,  en broget storkonval lignende blomst, en meget fin digitalis, en dusk edelweiss og en stribet tomat samt en stor coctail busktomat med hjem. 

stauder fra www.staudestedet.dk  

Langt de fleste af dem var meget, meget fine, kun en enkelt (sunny side up)er meget lille, men jeg håber det går alligevel.

Jeg har sat det hele op på et bord, sammen med den eukaluptus der skal pottes om og min krukke med vedben... fordi det stod der.


Imorgen skal det i jorden, håber jeg, hvis det ikke øser ned.


Billeder fra aftenturen i haven.

min lave gule Iris blomstre, den er smuk lys gul, dejligt

Så er den gal igen. Af uvisse grunde skal den her rose udenfor hegnet tisses på af en bestemt hund, hvis ejer tilsyneladende syntes det er ok. Sidste år troede jeg den var gået helt ud og i år er den bestemt heller ikke køn. jeg har nu beskåret den og håber så den klare skærene. 
Det er en Baron-girod de lain, man kan læse om den her:
Når den ikke bliver tisset på, er den helt fantastisk og dufter sensationelt godt.

Mine nemme krukker. Hvis du er til krukker, men ikke til at gøde og vande hver dag hele somren, så er krukker med sedum tingen til dig. Hosta i krukker er også meget nemme, og de kan stå i skygge.

Min smukke primula, er endeligt sprunget ud.

Den sidste gruppe af queen of the night er nu sprunget ud, og judaspenge klær dem.

Smukke, yndige liljekonvalblomster, med den dejligste duft.

Mit skyggebed

Skyggebedet

Alium og akelejfrøstjernen vejer over bedet

 Gyldenlakken ligner ild, men den skal stadigtvæk flyttes.

Akelejerne er begyndt at springe ud.

Krukke buket

Solskin

mine før skriggule narcisser er sartgule nu.

Endnu en rhodedendron er ved at springe ud.


Hav en rigtig dejlig aften

 kærlig hilsen 
Marianne




Ingen kommentarer:

Send en kommentar