fredag den 3. maj 2013

sol, blomster og pist væk borte.


Jeg ikke fik meget tid i haven idag.  Fik kun plantet nogle røde og hvide liljeløg fra Netto ( sat ned til fem kr. det er da rørende billigt). De skriver ikke hvad det er for nogle liljer, kun Asiatic red eller Asiatic white. Håber de kan lide surbund, for de røg i surbundsbedet. Jeg har en plan om at fylde det med røde, hvide og orange liljer. Ikke at jeg ikke kan lide blåbær, primula og små rhodedendron, de er bare ret sæsonblomstrende, og liljerne kommer efter primula og rhodedendronerne, og før de modne blåbær, og såvidt jeg fik at vide har mange ikke spor imod surbund.



Det ser ud til jeg har mistet nogle iris i år. Jeg ved ikke med den ene, for rødderne ser egentligt ok ud, men ingen faner overhovedet, på de underlige små ting. Jeg købte den sidste år, så det er dens første vinter her, så måske skal den være sådan ?

Den anden er helt sikker død.. suk.. farvel smukke Blomst. Ma mie, du er helt bestemt savnet.

Jeg gik også lige en rundte og så lidt på det hele, pillede lidt ukrudt og besluttede mig for at nu kunne det være nok med den græsplæne. Der er mange vintergækker i den, så jeg plejer at vente med at slå, men det er ikke til at holde ud at se på mere. Imorgen sker det, der skal den slåes.


Min kamelia, de tynde knopper folder sig langsomt ud til blade, de tykke korte bliver tykkere.. hvad mon den bliver til ?






Andre gule anemoner har en smuk lysegul farve, mine ligner smørblomster. Jeg ved ikke helt hvad jeg syntes om det.


Den mest trofaste tulipan.. og jeg aner ikke hvad den hedder, men den kommer år efter år, med sin orange glød


De tre kugleprimulaer er købt i samme bakke, og havde fuldstændigt samme farve på det 
 tidspunk. Nu står de med en halv meter imellem hinanden og har skiftet farve. Forunderligt.


Min mors dværgfersken står også midt i græsplænen i begyndende blomstren, blomsterne er nu temmeligt smukke på det minitræ. og der kan komme overraskende mange ferskner.


Det var min næstældstes fødselsdag idag, og han må bestemt have været sød i år, med det smukke solskin vi havde i Fredericia idag. 


Nu må der bare godt komme lidt vand, for jorden er faktisk ret tør derude.

Kærlig hilsen
Marianne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar