søndag den 5. maj 2013

kirkegårdsrøveri og sædelighedspoliti.

 Jeg føler mig som en skummel type idag, jeg har været på rov.
Sludder og vrøvl jeg har da været en blomsterhelt! .. ja det lyder meget bedre.

Jeg var ude og gå tur med hunden, min søn og min mor idag, meget hyggeligt, mælkebøtter er smukke ude i det vilde. Fredericia har et dejligt voldanlæg, som altid er en gåtur værd.





På vej igennem kirkegården stod der igen blomster ovenpå en bestemt skraldespand. Der står tit helt nye blomster ved den skraldespand. Jeg har på fornemmelsen at der er en, der ikke vil have blomster fra andre end dem selv, på deres gravsted. Idag kunne jeg ikke tage det mere.
 Den trængte til vand men så ellers ok ud, så jeg tog den med hjem, og stak den ned i min zinkbalje, der står under havehanen (det er smart, den tager alt vand jeg bruger til at vaske hænder eller andet, så kan jeg vande krukker med det bagefter).

Nu ser den sådan her ud i samme krukke jeg fandt den i. Jeg fatter ikke hvorfor den skulle i skraldespanden?


Forøvrigt hygge liljebillerne sig så meget i min have efterhånden, at jeg føler mig som sædelighedspolitiet på dødsrus. 
Af uvisse grunde er deres ynglings lilje den her (fotograferet på et andet tidspunkt):



 som tiltrækker ti gange flere biller end hele resten af havens liljer. Jeg dræbte ti biller fra bare en plante da vi kom hjem fra gåturen. De sad og hyggede sig imellem alle bladene og spiste og parrede løs.
 Selvom jeg tjekker for biller hver dag, har den stakkels plante tydelige gnav mærker.

så helt, tyv  eller billemorder, jeg ved det ikke, men jeg håber du har en rigtig dejlig søndag .

Kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar