fredag den 3. maj 2013

Solen skinner så meget .....

At jeg ikke kan se billederne når jeg tager dem, de har vist allesammen fået et let sløret udtryk. Jeg undskylder og ønsker mig igen noget andet end tlf. at fotografere med, og hvem ved, måske ligger der en dag et spejlreflekskamera, jeg kan lære at bruge, under juletræet ?
Heldigvist er der langt til jul, det er forår og blomsterne kommer endeligt op.

Der er gået et eller andet galt på min blog, for jeg kan ikke besvare nogle kommentarer jeg fik idag til sidste post. Computeren siger siden ikke findes.  Jeg er vældig glad for kommentarer, så prøv endeligt igen, :)

idag fandt jeg jo simpelthen en sensation for mig, vibeæg der rent faktisk var kommet op! Jeg har troligt sat dem hvert år, siden jeg fik have, og de kommer aldrig, men i år er de her, og jeg nyder det :)


Min Geranium Elisabeth Ann's blade er endeligt så store at den ikke er ved at blive luget væk, fordi man ikke ligger mærke til dem. Det er en dejlig geranium, med smukke lilla blomster der holder længe, men det bedste er det mørke løv. Jeg syntes blade er mindst lige så vigtigt som blomsterne på en plante.


Idag kan man tydeligt se den lille hvide blomst, er den dejligste lille hvide mini tulipan.


Jeg ved jeg kender de her spire, men jeg kan ikke huske hvad det er, så de får lov at stå indtil jeg kan se det. Jeg har en del blomster som akeleje, digitalis, valmuer og jernurt der sår sig ( og desværre også ukrudt), så jeg er altid forsigtig med at bare hakke løs på alt jeg ser.  


Mine hvide Tulipaner er sprunget ud idag, så skønne


En sød dobbelt narcis er dukket op imellem pinseliljerne, som står med knopper nu.


  Denne lyserøde tulipan er dejlig, med hovedet var dobbelt så stort sidste år. Jeg fik dem ikke gravet op og tørret som jeg plejer ,fordi jeg var højgravid, og det er gået ud over mængden og størrelsen. Der skal klart sættes flere nye i efteråret.



Min lille Rhodedendron sprang ud idag. Den hedder Moerheim

Desværre har jeg fundet de første små skvadderkål, snerle og padderokke skud ude i haven, så nu er kampen igang igen! De skal dø! Det er trist lilje og blad lusene ikke gider spise dem. Det ville ellers have været dejligt.

Så har jeg aflyst en tur til Tyskland imorgen, Jeg vil en tur på torvet og i haven istedet.

 Hav en rigtig dejlig dag :)

 kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar