torsdag den 16. maj 2013

Jeg er en doven hund...

Jeg gider ikke kravle rundt og luge imellem alle sprækkerne. Jeg hiver græs op et par gange om året og giver den den store tur, men ellers så er jeg en doven hund og bruger min græstrimmer. 
På med lange bukser, langærmet bluse og et par briller, så jeg ikke får småsten i øjnene og så der ud ad med trimmeren.

(man skal kun se på stenene her)
før:

efter: 

Det holder ikke så længe som det andet, men jeg skal ikke kravle rundt.

Idag har vi pillet en del af hønsegården ned. Vi fik oprindeligt høns for at bekæmpe skvadderkål, og de elsker det. men men men...området var også fyldt af snerler. De gider ikke spise snerler og brændenælder. Desuden fik vi ikke dækket hele området med skvadderkål, så jeg kan se de allerede er på vej ind i stykket igen. Så idag kom hegnet ned, jeg fik brugt trimmeren til at finde stensætningen frem af græsset igen, og så må jeg til det på den hårde måde. Grave med en greb og ned på knæ og pille rødder op. og derefter.. luge luge luge ... i årevis.  
Hele haven er massivt inficeret med skvadderkål, rajgræs, padderokker, og hvid kæmpesnerle og et enkelt sted slås jeg med brændenælder. Og for alle de sjove derude"" nej, jeg spiser ikke så meget salat af skvadderkål. og for Roundup folket..." roundup.. hvad er det for noget? det findes ikke."

Nå, men her er bedet, helt klar til en greb.


Trimmeren er god til at ordne stensætninger med.
Der skal sættes et årige ting i, som Dahlia, tallerkensmækker, palmekål, rød grønkål, solsikker, morgenfruer og sommerasters. Det når nok ikke at blive fint, men i det mindste bliver det da farvestrålende, medmindre det bliver ædt af snegle... nå ja, her er også en del dræbersnegle.
Jeg har lidt ondt af mig selv pga. ukrudtet idag, det går over når jeg er igennem det hele.

Jeg har fået nogle fine slyngpetunia, de dufter noget så dejligt :)






Min søn på 8. har helt selv båret alle 33 Dahlia ud i skyggen under kirsebærtræet, så de kan stå lidt der i læ og vende sig til udenfor, inden de ryger i bedene. 


Syrenen springer snart ud
Endnu en pragtfuldt duftende blomst


Og så nyder jeg tulipanerne ekstra meget disse dag. Inden varmen kommer og brænder det hele af. Akelejerne er ikke langt nok fremme til at tage over, så jeg frygter blomstermangel i bedene et stykke tid. 








til sidst en sen narciss, som jeg elsker.  Den starter med at være klart gul, men falmer langsomt til nærmest råhvid. Den dufter fantastisk ,er lille og fin og er aldrig helt den samme. En helt igennem fantastisk blomst, som jeg ikke ved hvad hedder, øv.


kærlig hilsen 
Marianne



Ingen kommentarer:

Send en kommentar