tirsdag den 18. juni 2013

Clematis og en lille fisk

Jeg købte Clematis sidste år.
 Jeg havde en enkelt i min gamle have, som ikke var så stor, men jeg var virkelig glad for den, så jeg besluttede mig for jeg også gerne ville have nogle her. 
Det er oplagt at lade dem sno sig i hegnet opkring haven, da det er lavet af rionet. 
Jeg overvejer dog om man skulle lave en eller anden for for espaliere ud til den traffikerede vej, for at få lidt højde på bedet uden at tage alt sol. Eller måske nogle opstammede stynede træer.
hmm...


Her er det Piilu
Den remontere med enkeltblomster på årsskud, men de første dobbelte kommer på skudene fra sidste år. Man klipper altså ikke helt vildt i den her Clematis, men studser den evt. en lille smule i feburar eller marts måned.


The vagabond er også remonterende, og den får mere pink i favetonen af blomsten i den sidste blomstring.
Man klipper den på samme måde som Piilu. 
The vagabond er en god Clematis til en krukke ( har jeg læst), hvis man skulle få lyst til at prøve det.


Mr President remonterer også, så det er samme studsning som de to andre.
Jeg ved faktisk ikke hvordan anden blomstring ser ud på den her, så jeg er da lidt spændt 
:)

Min Nelly Moser besluttede sig pludseligt for at dø. Det er også sket med en af de andre, som ellers skød så fint med tre helt nye flotte grene. Jeg aner ikke hvad der er galt, er der nogen derude som har en ide?
Den stod ellers med blomsterknopper og nye skud... øv.


Min søn har en kampfisk. En tosset han som bliver ved med at bygge skumreder, som om han lige havde en hun som kom forbi lige om lidt.


Min dreng kunne ikke bestemme sig for hvilken farve han ønskede sig, så han fik den her. 


Hvidt hovede og blå/røde finner.. meget praktisk.


Jeg fik forøvrigt sat nogle gladioles knolde jeg havde glemt alt om idag. Gad vide om de kommer? Nå i det mindste har de fået en chance for livet.
Udover at kunne huske at sætte dem til tiden, er der ikke så meget andet jeg kan gøre.

Hav en rigtig dejlig dag
Kærlig hilsen 
Marianne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar