onsdag den 12. juni 2013

skyggebedet

Det er min mands fødselsdag og det regner. Han må have været meget sød i år, for jeg kunne ikke ønske mig noget bedre vejr for haven lige idag. 

På plantemarkedet I geografisk have i år, var jeg ude efter noget helt specifikt. 
Jeg ville gerne have noget der blomstrede og kunne tåle skygge og ret tør jord.  
Det fik mig til at tænke på geranier.
Heldigvis var http://www.birgittehustedbendtsen.dk  på markedet, og efter en snak med hende, fandt jeg ud af jeg gerne ville købe og prøve de følgende to slags

Geranium Phaeum Conny Glade
Mørkelilla lille blomst og løvet har de finest gule åretegninger i starten af året, meget fin.


Og 
Geranium Phaeum  : Golden  Samobor. 
Lidt lysere blomst og med mørke pletter på bladende.


 De er blevet sat i en trekant sammen med Geranium Phaeum Calligrapher.
Jeg er spændt på hvordan de kommer til at gro.


 Desuden er der blevet sat:

 En broget konval
En lille Bregne


og to Martagon Liljeknolde.


 Forhåbentligt bliver det godt... 
Jeg er i konstant eksperimenteren, for skygge var ikke lige problemet i min tidligere have, snare det modsatte var tilfældet.
 Man lærer jo hele tiden.

Hav en dejlig regnvejrsdag.
 Kærlig hilsen 
Marianne


Ingen kommentarer:

Send en kommentar