søndag den 30. juni 2013

Pæon, sprirende ting, indkøb, væltepeter, tiger med pletter.

Det er ikke et super billede men:


 Jeg købte et bundt pæoner til min mor, og vi er ret glade for den. 
Den dufter dejligt og de sart lyserøde dækblade, med det fine lysegule candyfloss fyld er yndige.
 Fik jeg nævnt den dufter fantastisk ?
Jeg vil gerne have den i haven, men ved ikke hvad det er for en pæon. er der nogen derude som ved det ?


Her er så en klassiker( tror jeg) er ret sikker på det er en Paeonia lactiflora Sarah Bernhard. 
Jeg har fået den af mine forældre. 
Den er nu kommet sig over flytningen og siger det med blomster.


De for sent satte knolde ser ud til at tage chancen. 
Der kommer i alle tilfælde noget op af jorden nogen steder.
Jeg fortryder ikke jeg brugte tiden på at sætte dem, det ser jo ud til en del af dem tager chancen for livet.



Nectaroscordum Siculum er også fin afblomstret. det er så sjovt at den pludseligt vender hovedet opad. Det ser ud som om den skal til at springe ud.


Jeg var på torvet idag og inde i byen, og købte nogle blomster til nogle af mine krukker. Så skal jeg bare have taget tulipanløgene op og have plantet de nye blomster istedet.


Den her stokrose vil IKKE stå op, den tager sig en seriøs slapper i regnen. 
Der skal vist noget opbinding til.


Den første lilje er ved at springe ud i haven. 
Ikke orange, ikke hvid.. man kan vist godt sige den er sin egen.


Den står lige i nærheden af Inka liljerne, som også så småt er begyndt at blomstre.

Hav en dejlig dag, forhåbentligt med noget sol.
kærlig hilsen 
Marianne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar